مدیر آموزش و پرورش شهرستان دشتی خبر داد:

مدال نقره المپیاد سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی در دستان نخبه شهرستان دشتی

بوشهر(پانا) - مدیر آموزش و پرورش شهرستان دشتی اعلام کرد یاسین قاسمی، مدال نقره پنجمین دوره المپیاد کشوری سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی را کسب کرد.

کد مطلب: ۱۱۵۸۵۲۳
لینک کوتاه کپی شد
مدال نقره المپیاد سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی در دستان نخبه شهرستان دشتی

به گزارش روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان دشتی، مدیر آموزش و پرورش این شهرستان اظهار کرد: نتایج پنجمین دوره المپیاد دانش آموزی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی، روز 99/11/8 اعلام شد و یاسین قاسمی دانش آموز دبیرستان استعدادهای درخشان شهید بهشتی خورموج مدال نقره این دوره از رقابت ها را کسب کرد.

علی حسینی گفت: این المپیاد علمی به همت مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان با همکاری بخش‌های مختلف وزارت آموزش و پروش و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سال تحصیلی 1398/1399برگزار شد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دشتی بیان کرد: این رقابت علمی دانش آموزان کشور در سه مرحله و در تاریخ های بهمن ماه 1398، تیرماه 1399 و شهریور ماه 1399 برگزار شد.

حسینی افزود: از میان تمامی شرکت کنندگان مرحله اول از المپیاد، حدود 15 درصد آن ها انتخاب و به مرحله دوم راه یافتند و در مرحله دوم به رقابت با یکدیگر پرداختند و از بین آنها 39 نفر به عنوان برگزیده، به دور سوم صعود کردند.

دبیر شورای آموزش و پرورش شهرستان دشتی تصریح کرد: به دلیل همه گیری بیماری کرونا، مرحله سوم از المپیاد دانش آموزی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی سال تحصیلی 1398/1399 با حضور برگزیدگان از مرحله دوم از 13 استان کشور به صورت آموزش و آزمون مجازی برگزار شد که در این بین، دانش آموز نخبه شهرستان دشتی، یاسین قاسمی، برای اولین بار در تاریخ آموزشی شهرستان توانست مدال نقره این دوره از رقابت ها را کسب کند.

وی علم سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی را از حوزه‌های پرکاربرد درمان بیماری‌ها در جهان برشمرد و اظهار کرد: این علم با سرعت زیادی در حال شکستن مرزهای دانش است و حرکت شتابان و علمی کشور در این زمینه همگام با دنیا، در گرو شکوفایی علمی استعدادها و شناسایی دانش‌آموزان جوان و مستعد کشور است و حمایت، تقویت و آموزش‌های مبتنی بر خلاقیت و مهارت به منظور ارتقای سطح دانش‌آموزان، تاثیر بسزایی در نیل به این هدف خواهد داشت.

حسینی یکی از اهداف اصلی این المپیاد علمی را تربیت و هدایت دانش‌پژوهان به سمت دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم در آینده‌ای نزدیک دانست و ادامه داد: این رویداد تلاش دارد تا با تمرکز بر زیست‌بوم فناوری و نوآوری، اندیشه اجرای پروژه‌های محصول‌محور در دانشگاه‌ها را در ذهن بپروراند و آموزش‌های افراد، منطبق با نیازهای محصولات فناورانه در کشور صورت گیرد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دشتی اظهار امیدواری کرد که برگزیدگان این المپیاد با استفاده از تسهیلات بنیاد ملی نخبگان و همکاری مشترک با مراکز تحقیقاتی معتبر بتوانند با پروراندن ایده‌های کاربردی در حوزه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی نقش موثری در کارآفرینی و سرعت توسعه کشور داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار