رییس کارگروه کودک و نوجوان خراسان جنوبی خبر داد:

ویژه برنامه‌های کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر خراسان جنوبی اعلام شد

بیرجند(پانا)- همزمان با فرا رسیدن چهل و دومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، هزار و 200 برنامه فرهنگی، هنری، ادبی از سوی کارگروه کودک و نوجوان ستاد دهه فجراستان خراسان جنوبی برگزار می شود.

کد مطلب: ۱۱۵۸۴۹۵
لینک کوتاه کپی شد
ویژه برنامه‌های کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر خراسان جنوبی اعلام شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی، طاهره حمیدی، رییس کارگروه کودک و نوجوان استان با اعلام این خبر گفت: امروزه شناخت دستاوردهای انقلاب اسلامی و آرمان‌های والای آن برای کودکان و نوجوانان که آینده ساز ایران اسلامی هستند، بسیار مهم و ضروری است.
او اضافه کرد: طی سال‌های گذشته کودکان و نوجوانان با حضور پرشور خود در ویژه برنامه‌های گرامی‌داشت سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، همگام با بزرگترها صحنه‌های زیبایی از یک حضور حماسی را خلق کردند، در حالی که امسال شرایط متفاوت است و به واسطه شیوع بیماری کرونا این حضور و همدلی در فضای مجازی خواهد بود.
حمیدی خاطرنشان کرد: کارگروه کودک و نوجوان استان خراسان جنوبی با مشارکت دستگاه‌های متولی حوزه کودک (آموزش و پرورش، بهزیستی، صدا و سیما و کمیته امداد امام "ره" ) تلاش کرده است، ‌با برنامه‌ریزی هدفمند و اجرای برنامه‌های خلاق و امیدبخش فرهنگی، هنری و ادبی در فضای مجازی علاوه بر تبیین ارزش‌ها و اهداف انقلاب اسلامی به کودکان و نوجوانان زمینه امیدواری، مشارکت و حضور مجازی آنان در برنامه‌های گرامی داشت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را فراهم آورد.
رییس کارگروه کودک و نوجوان استان در ادامه گفت: برگزاری وبینارهای مجازی با موضوعات متنوع از جمله، اتحاد ملی در برابر فتنه‌های دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی، تبیین بیانیه گام دوم انقلاب، برگزاری آیین اختتامیه مهرواره استانی (کتابی که دوست می دارم)، معرفی شخصیت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، اعزام کاروان پیک امید به مناطق محروم و کم برخوردار استان، پویش نذر کتاب بچه‌های مکتب سلیمانی، تجلیل از کودکان و نوجوانان موفق مسابقات ملی و بین المللی، ده شب با ده قصه‌ انقلاب، دیدار با خانواده های معزز شهدا و جانبازان، آزادگان و ایثارگران، برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی نماز، برگزاری صبح شعر و عصر شعر مجازی، پخش سرودهای انقلابی و ساخت دابسمش، معرفی شخصیت‌های انقلابی، برگزاری مسابقات متنوع فرهنگی، هنری و ادبی، برگزاری کارگاه‌های قصه گویی، نقاشی، سفال، پوستر، کارت پستال، معرفی و خوانش کتاب‌های انقلابی، نامه‌ای به امام و شهدای انقلاب، مسابقه‌ نماز و نیایش حضرت فاطمه زهرا(س)، مسابقه بیانیه گام دوم انقلاب و... از جمله برنامه‌های پیش بینی شده کارگروه کودک و نوجوان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی به شمار می رود.
او افزود: با توجه به تقارن میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) با ایام دهه مبارک فجر نیز ویژه برنامه‌های مختلفی با هدف آشنایی کودکان و نوجوانان با سیره و اخلاق این بانوی بزرگ اسلام نیز برگزار خواهد شد.
حمیدی اضافه کرد: با شیوع ویروس کرونا 27 مرکز فرهنگی هنری ثابت، سیار و پستی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در فضای مجازی به آدرس https://khorasanj.kpf.ir خدمات خود را در قالب برگزاری کارگاه‌های عمومی و تخصصی برای کودکان و نوجوانان در بستر فضای مجازی ارائه می‌کنند.
رییس کارگروه کودک و نوجوان ستاد دهه فجر در پایان یادآور شد: رشد 400 درصدی تعداد مراکز کانون، رشد 100 درصدی تعداد مخاطبان کارگاه‌های آنلاین تخصصی، راه اندازی 4 آسمان‌نمای دیجیتال در 4 شهرستان بیرجند، درمیان، فردوس و طبس به منظور پاسخ‌گویی به پرسش‌های کودکان و نوجوانان در علم نجوم، برگزاری مهرواره‌های متعدد فرهنگی، هنری و ادبی، پیگیری ساخت جهت راه اندازی چهارمین مرکز فرهنگی هنری شهرستان بیرجند، کسب موفقیت بیش از 150 کودک و نوجوانان در عرصه‌های ملی و بین المللی، تشکیل انجمن های فرهنگی، هنری و ادبی در سطح استان و.... از تازه ترین خدمات کانون پرورش فکری در حوزه کودک و نوجوان در استان خراسان جنوبی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار