اجرای ۲۱ هزار هکتار جنگل‌کاری و زراعت چوب

گلستان(پانا)- اراضی کشور در معرض فرسایش شدید آبی قرار دارد و میانگین فرسایش حدود 16 تن در هکتار است.

کد مطلب: ۱۱۵۸۴۷۱
لینک کوتاه کپی شد
اجرای ۲۱ هزار هکتار جنگل‌کاری و زراعت چوب

به گزارش تسنیم، مسعود منصور پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح متمرکز پروژه‌های آبخیزداری کشور به میزبانی این شهرستان اظهار کرد: حفظ منابع پایه شامل آب، خاک و پوشش گیاهی وظیفه ما در سازمان جنگل‌هاست و در کنار آن اقدامات دیگری از جمله تثبیت مالکیت دولتی بر اراضی ملی را هم در دستور کار داریم.

وی گفت: 46 میلیون و 800 هزار هکتار از اراضی ملی حدنگاری شده و تا پایان دولت حدنگاری اراضی ملی به پایان خواهد رسید. همچنین 211 میلیون کیلومتر در مرز اراضی ملی و مستثنیات کمربند سبز ایجاد شده که سبب حفاظت بهتر از این اراضی می‌شود.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گفت: برای یک هزار و 88 خانواری که برای تأمین سوخت ناچار به قطع درختان بودند، انرژی‌های نو و سوخت جایگزین تأمین شده که سالانه از قطع 3 هزار و 500 اصله درخت جلوگیری شده است.

وی به توسعه کشت گیاهان دارویی اشاره کرد و افزود: 108 هزار هکتار توسعه کشت گیاهان دارویی داشتیم که 2 هزار و 150 تن بر میزان تولید محصولات افزوده خواهد شد.

منصور ادامه داد: 21 هزار هکتار جنگل کاری اقتصادی و زراعت چوب انجام شده که با بهره برداری از آن 2 میلیون و 400 هزار مترمکعبچوب و 900 تن محصولات باغی تولید می‌شود.

وی به موضوع فرسایش شدید در کشور اشاره کرد و گفت: اراضی کشور در معرض فرسایش شدید آبی قرار دارد و میانگین فرسایش، حدود 16 تن در هکتار است. ضمن اینکه سالانه 250 میلیون مترمکعب رسوبات وارد سدهای کشور می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار