دورخیز دانش آموزان پایه دوازدهم آموزش و پرورش ناحیه یک مشهد برای کنکور ۱۴۰۰

مشهد (پانا)- معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش ناحیه یک مشهد اعلام کرد یکی از مسائل مهمی که دانش آموزان پایه دوازدهم بایستی به آن توجه کنند، مطالعه دقیق کتب پایه دوازدهم است، زیرا علاوه بر اینکه معدل کتبی ۳۰ درصد در قبولی کنکور نقش دارد، قبولی ۸۵ درصد رشته ‌های دانشگاهی بر اساس سوابق تحصیلی یعنی معدل کتبی نهایی خواهد بود.

کد مطلب: ۱۱۵۸۴۴۵
لینک کوتاه کپی شد
دورخیز دانش آموزان پایه دوازدهم آموزش و پرورش ناحیه یک مشهد برای کنکور ۱۴۰۰

مجید باستانی، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش ناحیه یک مشهد در گفت و گو با پانا گفت: افزایش معدل کتبی و تاثیر مثبت و مستقیم آن در کنکور از موارد مهمی است که دانش آموزان پایه دوازدهم باید توجه و اهتمام جدی روی آن داشته باشند. معدل کتبی ۳۰ درصد در قبولی کنکور نقش دارد، قبولی ۸۵ درصد رشته‌های دانشگاهی نیز بر اساس سوابق تحصیلی یعنی معدل کتبی نهایی خواهد بود و برخی رشته‌های دانشگاهی ارتباط مستقیم با معدل دیپلم دارد. علاوه بر این ۵۰ تا ۶۰ درصد سوالات کنکور از کتب پایه دوازدهم طراحی می شود. پس اشراف کامل بر مطالب پایه دوازدهم هم باعث کسب معدل بالا در امتحانات نهایی و هم موفقیت در کنکور می شود، که دانش آموزان پایه دوازدهم آموزش و پرورش ناحیه یک مشهد برای کنکور 1400 برنامه ریزی دارند و انشاالله موفقیت های خوبی کسب خواهند کرد.

وی در خصوص برگزاری امتحانات نهایی در ناحیه یک مشهد افزود: در دی ماه که تعداد دانش آموزان شرکت کننده در امتحانات کم است یک حوزه برای دانش آموزان دختر و یک حوزه برای دانش آموزان پسر داشتیم ولی برای خردادماه باتوجه به تعداد زیاد دانش آموزان شرکت کننده در امتحانات نهایی بین 13 تا 14 حوزه پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: برنامه امتحانی در فروردین یا اردیبهشت ماه از سوی وزارت اعلام و معمولا از ابتدای خردادماه شروع خواهد شد.

مجید باستانی درباره جایگاه دانش آموزان ناحیه در کنکور و سایر رقابت های آموزشی گفت: به همت، برنامه ریزی و پیگیری همه پرسنل ناحیه یک به ویژه مدیر اداره، مدیران و دبیران دلسوز اتفاقات بسیار خوبی در ناحیه رقم خورد. یک رتبه تک رقمی برای اولین بار در کنکور در رشته انسانی و چندین رتبه 2 رقمی و 3 رقمی داشتیم. مسئله مهم و تاثیرگذار، رشد چشمگیر معدل امتحانات نهایی در رشته ریاضی و انسانی بود این اتفاقات خوب باعث انگیزه و تلاش برای دانش آموزان بوده و هم انگیزه خوبی برای ما شد که تلاش بیشتری انجام دهیم. در کنار این موفقیت؛ برای اولین بار در المپیاد جغرافیا دانش آموز این ناحیه به رتبه طلا دست یافت، در جشنواره نوجوان خوارزمی نیز که نتایج آن اعلام شد ما رتبه 2 کشوری را به دست آوردیم که همه این موفقیت ها به تلاش خود دانش آموزان عزیز، دبیران و مدیران زحمتکش، همه خانواده ناحیه یک چه در اداره و چه در مدارس و در راس مدیر ناحیه یک زحمات خیلی زیادی را در این حوزه کشیدند و حمایت‌ها و رهنمودهایشان باعث شد که این اتفاقات خوب رقم بخورد.

امیرحسین باقری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار