زرآباد گرمترین شهر کشور در شبانه روز گذشته شد

زاهدان (پانا) - مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت در حالی یخبندان شبانه در اکثر مناطق نیمه شمالی سیستان و بلوچستان غالب است که زرآباد در جنوب استان آب و هوایی بهاری دارد و در شبانه روز گذشته با دمای 29 درجه سلسیوس گرمترین شهر کشور شده است.

کد مطلب: ۱۱۵۸۴۲۳
لینک کوتاه کپی شد
زرآباد گرمترین شهر کشور در شبانه روز گذشته شد

به گزارش روابط عمومی سازمان هواشناسی سیستان و بلوچستان، محسن حیدری اظهار کرد: این نخستین بار در بهمن ماه است که زرآباد گرمترین شهر کشور می شود، پیش از این نیز این شهر بندری چندین بار در دی ماه گرمترین شهر کشور شد.
وی ادامه داد: اگرچه دمای هوای این شهر در طول روز بالاست، اما در سردترین لحظات روز شرایط فرق می کند، برای مثال همین امروز صبح کمینه دمای این شهر به 9 درجه سلسیوس رسید.
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: اگر این اختلاف دمایی قدری بیشتر شود و کیمنه دمای این شهر به هفت درجه سلسیوس و کمتر از آن برسد، انتظار سرمازدگی و بروز خسارت به محصولات کشاورزی گرمسیری مانند باغات موز این منطقه وجود دارد.
حیدری در بخش دیگری گفت: برخلاف جنوب استان، امروز در 9 شهر نیمه شمالی استان یخبندان شبانه روی داد به طوریکه شدت یخبندان در زاهدان بیش از سایر شهرها بوده است.
وی اضافه کرد: صبح امروز زاهدان با دمای منفی 6.5 درجه سلسیوس سردترین شهر استان شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار