واکنش ابوظبی به تصمیم بایدن برای توقف فروش اف ۳۵ به امارات

تهران (پانا) - سفیر امارات در واشنگتن چهارشنبه شب به توقف موقت دولت جوبایدن برای فروش جنگنده‌های اف ۳۵ به کشورش واکنش نشان داد و خواستار تجدید نظر تیم جدید در کاخ سفید در سیاست‌های آمریکا شد.

کد مطلب: ۱۱۵۸۴۰۵
لینک کوتاه کپی شد
واکنش ابوظبی به تصمیم بایدن برای توقف فروش اف ۳۵ به امارات

به گزارش العالم، یوسف العتیبه، سفیر امارات در واشنگتن در بیانیه‌ای که چهارشنبه شب در حساب توییتر نمایندگی دیپلماتیک این کشور منتشر شد، نسبت به تلاش‌های مشترک برای کاهش تنش و ازسرگیری گفت وگوها در منطقه استقبال کرده است.

وی افزود: امارات متحده عربی در مورد رویکرد جامع برای دستیابی به صلح و ثبات در خاورمیانه با دولت بایدن همکاری نزدیک خواهد داشت.

العتیبه نوشت: همان‌طور که در دوره پیش از انتقال قدرت روی داد ( قراداد فروش اف ۳۵ با امارات منعقد شد) دولت ابوظبی انتظار دارد که سیاست کنونی از سوی دولت جدید ایالات متحده بازنگری شود، به ویژه آن که پرونده اف ۳۵، پرونده‌ای بسیار بزرگ‌تر از فروش تجهیزات نظامی به یک متحد است.

سفیر امارات در واشنگتن مدعی شد: توافق (فروش اف ۳۵ ) برای امارات و آمریکا به یک میزان می‌تواند یک عامل بازدارنده قوی برای مقابله با هرگونه حمله و تجاوز بوده وبه موازات گفت وگوها و همکاری جدید امنیتی، این موضوع می‌تواند در اطمینان بخشیدن به متحدان منطقه‌ای واشنگتن نیز سهیم باشد.

این واکنش ساعاتی پس از آن اعلام می‌شود که دولت بایدن فروش سلاح به عربستان و جنگنده‌های اف‌۳۵ به امارات را به حالت تعلیق درآورد.

خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مقام رسمی در وزارت خارجه آمریکا گفت که واشنگتن به‌طور موقت ارسال و فروش برخی از تجهیزات دفاعی آمریکایی را به عربستان و امارات متوقف می‌کند.

وی افزود، این موضوع فرصتی را در اختیار مسئولان جدید قرار می‌دهد تا این قراردادها را بررسی کنند.

چند روز مانده به مراسم تحلیف جو بایدن رییس جمهوری جدید آمریکا، دونالد ترامپ با فروش ۵۰ فروند جنگنده اف‌۳۵ به امارات عربی متحده به ارزش ۲۳ میلیارد دلار موافقت کرده بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار