«عروسک‌ها و هفت آیین ترانس‌مدرن» با حضور حمیدرضا اردلان در فضای مجازی

تهران (پانا) - «عروسک‌ها و هفت آیین ترانس‌مدرن» عنوان کارگاهی است که با حضور حمیدرضا اردلان برگزار خواهدشد.

کد مطلب: ۱۱۵۸۳۹۹
لینک کوتاه کپی شد
«عروسک‌ها و هفت آیین ترانس‌مدرن» با حضور حمیدرضا اردلان در فضای مجازی

به گزارش ستاد خبری هجدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران- مبارک، برگزاری کارگاه‌های تخصصی در راستای ارتقای بنیه علمی نمایشگران عروسکی از جمله فعالیت‌های است که برای جشنواره هجدهم تدارک دیده شد.

تاکنون شش کارگاه به‌صورت مجازی با همراهی علاقه‌مندان برپا شده و «عروسک‌ها و هفت آیین ترانس‌مدرن» هفتمین کارگاهی است که با حضور حمیدرضا اردلان نویسنده و آیین‌شناس برگزار خواهد شد.

این آیین‌شناس تئاتر و موسیقی، درباره محتوای کارگاه، توضیح داد: محتوای این کارگاه از هفت واژه «نقطه»، «حرف»، «اسم»، «دایره»، «تکرار»، «سکوت» و «مرگ» تشکیل شده است. این واژگان در شکل دادن فرهنگ بشری نقطه عطف بوده‌اند؛ به‌عنوان مثال گسترش علوم عقلی و حتی علومی که ارتباط با حضور معنوی انسان دارد از نقطه آغاز می‌شود، به محض این که ذهن می‌خواهد موضوعی را ترسیم و تخیل کند، نقطه از مستورى عدمى به حیات در هستى مى‌آید. نقطه از این وجهه نظر واسط میان عدم و هستى است.

اردلان افزود: حضور نقطه در زبان بشر که یک موجود یا رویدادی سترگ است در این کارگاه مورد پرسش قرار می‌گیرد. اما برای پیش‌برد و عمیق شدن در فهم پرسش از نقطه واسطه عروسک قرار داده شده است. این می‌تواند پرسش از نقطه‌ای باشد که در یکى از صور بدیع هستى به‌مثابه عروسک حیات پیدا کرده و می‌تواند ظهور یابد. بنابراین هفت واژه با واسطه عروسک‌ها و صورت عروسک‌ها تاویل می‌شوند و کارکردهای عملى و نظری این هفت واژه در کارگاه مورد بحث و تاویل قرار می‌گیرد .

کارگاه «عروسک‌ها و هفت آیین ترانس‌مدرن» دوشنبه ۱۳ بهمن ماه ساعت ۱۴ به صورت آنلاین برگزار می‌شود.

متقاضیان برای شرکت در این کارگاه تا روز شنبه ۱۱ بهمن ‌ماه فرصت دارند از طریق تماس با شماره تلفن‌های ۰۹۳۵۳۸۰۱۹۸۲ و۰۲۱۶۶۷۵۴۶۹۶ ثبت‌‌نام کنند.

مدیریت کارگاه‌های آموزشی این دوره از جشنواره بر عهده فهیمه میرزاحسینی است و این کارگاه‌ها با همکاری استارتاپ فرهنگی هنری «روستاوند» و در پلتفرم این موسسه ارایه می‌شود.

گفتنی است اولین کارگاه آموزشی جشنواره که با حضور امیر سلطان احمدی برپا شده بود، از طریق لینک تلویزیون تئاتر ایران به نشانی tvtheater.ir که بر سایت جشنواره نمایش عروسکی تهران مبارک قرار داده شده، به طور کامل در دسترس علاقه‌مندان خواهد بود.

راه‌های ارتباطی با هجدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران- مبارک به شرح زیر است:

وبسایت tehranmobarak.theater.ir

کانال تلگرام t.me/Tehranmobarak18th

واتساپ ۰۹۳۵۳۸۰۱۹۸۲

اینستاگرام tehranmobarak.18th

تلفن ۰۲۱۶۶۷۵۴۶۹۶ و ۰۲۱۶۶۷۱۰۷۰۲(دبیرخانه دائمی جشنواره‌ها)

ایمیل tehranmobarak@theater.ir

هجدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران- مبارک اسفندماه سال جاری با یاد زنده‌یاد گلزار محمدی، دبیر فقید این جشنواره و مدیریت اجرایی مهدی حاجیان برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار