در جلسه مشترک معاون سوادآموزی استان و معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز مطرح شد:

شهرداری تبریز آماده مشارکت همه جانبه در خصوص ترویج فرهنگ سوادآموزی است

تبریز(پانا)- معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز در جلسه صبح امروز با معاون سوادآموزی استان، از آمادگی کامل شهرداری تبریز برای مشارکت در تبلیغ و ترویج فرهنگ سوادآموزی خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۵۸۳۹۱
لینک کوتاه کپی شد
شهرداری تبریز آماده مشارکت همه جانبه در خصوص ترویج فرهنگ سوادآموزی است

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه بیشتر از ۹۷ درصد جمعیت تبریز باسواد هستند و این رقم بالاتر از میانگین استانی و کشوری است، گفت: برای افزایش درصد باسوادی مشارکت همه ارگان ها مخصوصا شهرداری بسیار موثر خواهد بود.

صادقی افزود: در سال جاری در سطح شهرستان تبریز ۷۳۵۲ نفر در سه دوره سوادآموزی، تحکیم و‌ انتقال جذب کلاس های سوادآموزی شده اند که از این جمع، ۳۲۳۱ نفر بی سواد محض هستند.

این مقام مسئول در ادامه خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی با یک برنامه ریزی مدون و حرکت جهادی به دنبال انسداد مبادی بی سوادی نیز است.

وی افزود: در حال حاضر استان آذربایجان شرقی دارای پوشش تحصیلی بیشتر از ۹۹ درصد است که این درصد در مقایسه دیگر استان ها، شرایط جغرافیایی و پراکندگی روستاها رقم قابل توجهی است.

صادقی با اشاره به برنامه ویژه آموزش و پرورش استان در خصوص انسداد مبادی بی سواد و جلوگیری تولید بی سوادی افزود: مشارکت عمومی و تبلیغات گسترده فعالیت های سوادآموزی، استان را به ریشه کنی بی سوادی نزدیک خواهد کرد.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان نیز اظهار کرد: با وجود درصد با سوادی مناسب در تبریز ، با توجه به اینکه جمعیت بالایی در این کلانشهر زندگی می کنند ، مشارکت شهرداری به منظور ریشه کنی بی سوادی بسیار مهم و موثر خواهد بود.

صادقی در ادمه استفاده از بستر مراکز فرهنگی ، هنری و ورزشی شهرداری ، تبلیغات محیطی و راه اندازی پویش همه باهم برای ریشه کنی بی سوادی را از جمله پیشنهادات معاونت سوادآموزی اعلام کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز نیز با اشاره به اهمیت سوادآموزی در دین اسلام و اثر آن در توسعه شهری از پیشنهادات معاونت سوادآموزی استان استقبال کرده و از آمادگی کامل شهرداری تبریز در خصوص مشارکت در فعالیت های سوادآموزی خبر داد.

حمیدی با اشاره به اینکه در حال حاضر کلاس های مختلفی در فرهنگسرا های شهرداری برگزار می شود افزود: می توان کلاس های سوادآموزی را در کنار برنامه های فرهنگسراها برگزار کرد که قطعا با استقبال خوبی رو به رو‌خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت تبلیغ و ترویج فعالیت های سوادآموزی گفت: با مشارکت دو ارگان می توان از ظرفیت تبلیغات محیطی و تلویزیون های شهری در جهت جذب بی سوادان نیز استفاده کرد.

در پایان این جلسه مقرر شد برای ساماندهی و برنامه ریزی فعالیت های مشترک دو ارگان هماهنگی های بعدی صورت گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار