رایزنی ظریف با رئیس‌جمهور گرجستان درباره موضوعات دوجانبه

تهران (پانا) - وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با خانم سالومه زروابیشویلی، رئیس‌جمهور گرجستان دیدار و گفت‌و گو کرد.

کد مطلب: ۱۱۵۸۳۷۵
لینک کوتاه کپی شد
رایزنی ظریف با رئیس‌جمهور گرجستان درباره موضوعات دوجانبه

به گزارش روابط عمومی وزارت امور خارجه، محمدجواد ظریف در چهارمین مقصد تور دیپلماتیک خود پیش از دیدار با خانم سالومه رزروابیشویلی رئیس‌جمهور گرجستان در میدان قهرمانان شهر تفلیس حاضر شد و با اهدای تاج گل به یادمان قهرمانان ملی گرجستان ادای احترام کرد

لازم به ذکر است همچنین در تماس تلفنی دیوید زالکالیانی وزیر امور خارجه گرجستان با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان آخرین وضعیت مناسبات دوجانبه و منطقه‌ای مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار گرفت.

ظریف در این گفت‌وگو ابراز امیدواری کرد همتای گرجستانی وی از بهبودی کامل برخوردار شود.

تست کرونای وزیر امور خارجه گرجستان طی روزهای اخیر مثبت اعلام شده بود و با توجه به قرار داشتن در شرایط قرنطینه، امکان دیدار حضوری با ظریف در جریان دیدار وزیر امور خارجه کشورمان امکان‌پذیر نبود و گفت‌وگوی وزرای خارجه به صورت تلفنی انجام و دیگر دیدارها به شکل حضوری در جریان است.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با سالومه زروابیشویلی رئیس‌جمهور گرجستان با تبریک برگزاری موفق انتخابات پارلمانی در گرجستان و با اشاره به روابط تاریخی دوکشور و همچنین با تجدید دعوت رئیس جمهور کشورمان از رئیس جمهور گرجستان برای سفر به جمهوری اسلامی ایران، آخرین وضعیت روابط دو جانبه و همچنین اوضاع منطقه را مورد گفتگو و تبادل نظر قرار داد.

ظریف در بخش موضوعات دو جانبه با ابراز امیدواری برای گسترش همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف مورد علاقه دو کشور، بویژه در حوزه همکاری‌های تجاری و اقتصادی، به پاره‌ای از مشکلات موجود برای ایرانیان مقیم و همچنین کامیون‌داران ایرانی اشاره کرد و خواستار مساعدت دولت گرجستان برای برطرف‌سازی این مشکلات شد.

وزیر امور خارجه کشورمان در بخش موضوعات منطقه، با تشریح دیدگاه جمهوری اسلامی ایران مبنی بر استفاده از فرصت پس از درگیریهای اخیر در منطقه قره باغ برای گسترش همکاری‌ها در منطقه و بر پایه انتفاع همه طرف‌ها، رئیس جمهور گرجستان را در جریان تبادل نظر های انجام شده در کشورهای منطقه در این زمینه قرار داد.

خانم سالومه زروابیشویلی رئیس‌جمهور گرجستان نیز در این دیدار با اشاره به روابط تاریخی دو کشور و موضوعات مربوط به محورهای مواصلاتی بین خلیج فارس و دریای سیاه، بر اهمیت همکاری‌های اقتصادی دوکشور و سرمایه گذاری‌های مشترک و همچنین همکاری‌ها در زمینه مقابله با همه گیری کرونا تاکید کرد.

رئیس‌جمهور گرجستان همچنین دیدگاه کشورش درخصوص موضوعات منطقه را تشریح کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار