اسماعیلی: نگاه منفی به مسائل موجب بروز یاس و ناامیدی و در نتیجه رکود جامعه است

شیراز (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه خوشبختانه در کشور ما اتفاقات مثبتی در راستای توسعه و پیشرفت در سالهای اخیر رخ داده است، گفت: وقتی ما چشم خود را بر روی توسعه و دستاوردهای این سالیان می بندیم و شرایط کشور را منفی بیان می‌کنیم اولین کسی که از این نوع بیان آسیب می‌بیند خود ما است چرا که ناامیدی و انفعال در ما جوانه می‌زند و موجب رکود در ما می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۵۸۳۶۰
لینک کوتاه کپی شد
اسماعیلی: نگاه منفی به مسائل موجب بروز یاس و ناامیدی و در نتیجه رکود جامعه است

فرهاد اسماعیلی در آیین افتتاح دهمین دوره مجلس دانش‌آموزی که به صورت ویدئو کنفرانس با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزیر آموزش و پرورش و معاون پرورشی وزیر و مدیرکل آموزش و پرورش ادارات برگزار شد، در جمع نمایندگان استان فارس، ضمن تبریک به آنان و ابراز امیدواری از نقش موثر نمایندگان مجلس دانش‌آموزی در پیشبرد اهداف جامعه دانش‌آموزی کشور در توصیه ای خطاب به آنان گفت: در صحبت‌های خود از تعمیم جز به کل خودداری کنید و همواره بر اساس مستندات علمی سخن بگویید تا سخن شما در همه محافل موثر و مورد قبول قرار گیرد.

او با اشاره به اینکه مطلق گویی و استفاده از قیود قطعی مثل همه، هیچ شیوه صحیحی برای بیان نقد نیست، افزود: حتی اندیشمندان و علما هیچ گاه از قیود مطلق استفاده نمی کنند مگر اینکه پشتوانه علمی و تحقیقی داشته باشند.

او ادامه داد: وقتی از کلمه "هیچ" در شروع مباحث خود استفاده می کنیم، یاس و ناامیدی در ما رخنه می کند و بیان خودمان به خودما ربه می‌زند.

او نمایندگان مجلس دانش‌آموزی را تشویق به مطالعه سند تحول بنیادین و راهکارهای این سند کرد و گفت: صرف اینکه از لفظ سند در صحبت‌های خود استفاده کنیم، مخاطب متوجه عدم آگاهی گوینده می‌شود، پس به دقت سند و راهکارهای آن ها را مطالعه کنید و بر اساس اقدامات انجام شده به دنبال تحقق بیشتر اهداف سند تحول بنیادین باشید.

او از نمایندگان خواست تا نگاه منفی خود نسبت به مسائل را به نگاه نقادانه تغییر دهند و در نگاه نقادانه با کارشناسی مسائل مربوط به خود و از نگاه دانش‎‌آموزی به بیان نظر و ایده بپردازند تا راهکارها عملیاتی تر و موثر تر باشند.

اسماعیلی در پایان از نمایندگان دهمین دوره مجلس دانش‌آموزی کشور خواست تا با معاونان اداره کل آموزش و پرورش و روسای ادارات در شهرستان‌ها و مناطق دیدار و گفت‌وگو کنند و نسبت به مسائل و اقدامات آگاهی یابند و به ارائه راهکار برای مطلوبتر شدن شرایط دانش‌آموزان و موارد مربوط به آنان بپردازند.

نزدیک به 200 دانش آموز پسر و دختر استان فارس، عضو شورای دانش آموزی مناطق هستند که با حضور در یک انتخابات سالم و پرشور در مردادماه منتخبین خود را برای حضور در بیست و یکمین شورای دانش آموزی و دهمین دوره مجلس دانش آموزی استان فارس، برگزیدند

از بین ۱۸ نفر دانش آموز دختر و پسر راه یافته به شورای دانش آموزی استان، زهرا جابری اربابی از ناحیه 3 شیراز، آرزو رزاقی شاد از درودزن، نگین شعبانی از مرودشت، نگار برزگر از مشهد مرغاب، از دختران و محمد مهدی کدپور از فسا، علی دهقانیان از رستم، سید آرمین قلندری از اقلید، محمد مهدی زارع خلیلی از بیضا، از پسران وارد دهمین دوره مجلس دانش‌آموزی می‌شوند.

این دانش‌آموزان برگزیده بعد از دریافت اعتبارنامه از دبیر مجلس دانش‌آموزی در تهران، به عنوان مشاوران ادارات آموزش و پرورش فعالیت خود را شروع کرده‌اند.

استان فارس 8 کرسی در مجلس دانش‌آموزی کشور دارد که سید آرمین قلندری از استان فارس، در انتخابات کمیسیون‌های مجلس کشوری به عنوان رئیس کمیسیون ارتباطات و فناوری اطلاعات دهمین دوره مجلس دانش آموزی کشور انتخاب شد.

در این مراسم ابلاغ هیات رئیسه دهمین دوره مجلس دانش‌آموزی به عنوان مشاوران وزیر آموزش و پرورش از سوی محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش به آنان اهدا شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار