رئیس مجلس دانش‌آموزی پسران فارس: خواستار شروع آموزش بیانیه گام دوم انقلاب در مدارس شد

شیراز (پانا) - رئیس مجلس دانش آموزی پسران استان فارس با اشاره به اصل سی ام قانون اساسی ایران از وزارت آموزش و پرورش خواستار تسهیل آموزش رایگان برای همه دانش‌آموزان کشور و توزیع عادلانه آموزش در کشور شد .

کد مطلب: ۱۱۵۸۳۵۱
لینک کوتاه کپی شد
رئیس مجلس دانش‌آموزی پسران فارس: خواستار شروع آموزش بیانیه گام دوم انقلاب در مدارس شد

محمد مهدی کدیور در آیین افتتاح دهمین دوره مجلس دانش‌آموزی کشور که با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزیر آموزش و پرورش و معاون پرورشی وزرات آموزش و پرورش به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با بیان اینکه استان پهناور فارس با بیش از ۸۰۰ هزار دانش آموز و بیش از ۹۰ مرکز علمی و دانشگاهی، به عنوان قطب علمی کشور شناخته می‌شود، افزود: دانش‌آموزان این استان با توجه به توانمندی‌ها و استعدادهای نهفته در زمینه‌های مختلف و کسب رتبه‌های برتر در سطح کشور متاسفانه، در برخی موارد به دلیل کمبود منابع و اعتبارات و امکانات قادر به ادامه فعالیت در رشته های مورد علاقه خود نیستند.

این نماینده استان فارس که اولین سخنران جلسه بود، با اشاره به تلاش‌های وزارت آموزش و پرورش در زمان شیوع ویروس کرونا و ورود آموزش بر بستر فضای مجازی اظهار کرد: در استان پهناور فارس به ویژه مناطق محروم متاسفانه هنوز دانش‌آموزان بسیار زیادی هستند که یا فاقد تبلت و یا به اینترنت و شبکه شاد دسترسی ندارند و خواستار توجه ویژه به این استان شد.

نماینده شهرستان فسا در ادامه به موضوع بسیار مهم اجرای آموزش گام دوم انقلاب در سطح مدارس کشور اشاره کرد و گفت: بسیاری از جوانان ما از اهمیت گام دوم انقلاب با خبر نیستند با اینکه رهبر معظم انقلاب هدف اصلی این گام را ما جوانان می داند ولی هنوز آموزش گام دوم در مدارس کشور شروع نشده است.

رئیس مجلس دانش آموزی پسران فارس با اشاره به اهمیت جوانی و آگاهی در این سن و توجه به آرمان‌های انقلاب، افزود: بدون داشتن آگاهی نسبت به مسائل دنیا و آرمان های انقلاب، جوانان نمی‌توانند کشور را حفظ و آرمان ها این انقلاب را تحقق بخشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به آمار افزایش اعتیاد به مواد مخدر در سطح مدارس کشوراشاره کرد و گفت: نرخ شیوع مصرف مواد مخدر در دانش‌آموزان دوره متوسطه دوم و هنرستان‌ها در بسیاری از استان‌ها از جمله استان فارس از میانگین کشوری بالاتر است، که یک هشدار بی سابقه در نظام آموزشی است که باید رسیدگی شود.

نماینده استان فارس یکی از راههایی که می توان دانش‌آموزان را مورد حمایت مادی و معنوی قرار داد ایجاد پژوهش در بین دانش‌آموزان و حمایت از پژوهشسراهای دانش‌آموزی عنوان کرد و افزود: در این روش با حمایت از طرح‌ها و کمک به تجاری‌سازی آنها علاوه بر اینکه به اشتغال و آینده شغلی دانش‌آموزان کمک می‌شود می‌توان از فرار مغزها نیز جلوگیری کرد.

او ادامه داد: در این بین می توان به پژوهشسراهای دانش‌آموزی استان فارس از جمله پژوهسرای دانش‌آموزی پرفسور نظامی شهرستان فسا و پژوهسرای دانش آموزی رازی ناحیه 2 شیراز اشاره کرده که چندین سال است به عنوان پژوهسرای برتر استان و کشور مطرح هستند.

او در پایان اظهار امیدواری کرد و افزود: ما در مجلس دهم تلاش می‌کنیم با ارائه پیشنهادات و طرح‌های نو در کنار آموزش و پرورش یک جامعه دانش آموزی متعالی، پویا و توسعه یافته همراه با توزیع عدالت آموزشی و کمک به رفع مشکلات ناشی از آسیب‌های اجتماعی آنها گام برداریم.

در این مراسم ابلاغ هیات رئیسه دهمین دوره مجلس دانش‌آموزی به عنوان مشاوران وزیر آموزش و پرورش از سوی محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش به آنان اهدا شد.

استان فارس 8 کرسی در مجلس دانش‌آموزی کشور دارد که با حضور در اداره کل آموزش و پرورش فارس در کنار مدیر کل و معاون پرورشی این اداره و رئیس سازمان دانش آموزی به صورت ویدئو کنفرانس در آیین افتتاحیه مجلس دهم شرکت کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار