پیام مدیر مرکز هنرهای نمایشی

خلاقیت و تدبیر هنرمندان، روزنه­ های امید را در شرایط کرونا گشوده است

تهران (پانا) - قادر آشنا مدیرکل هنرهای نمایشی در پیامی به سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر خلاقیت و تدبیر هنرمندان را گشاینده روزنه ­های امید در شرایط کرونا دانست.

کد مطلب: ۱۱۵۸۳۳۱
لینک کوتاه کپی شد
خلاقیت و تدبیر هنرمندان، روزنه­ های امید را در شرایط کرونا گشوده است

به گزارش روابط عمومی سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر، قادر آشنا مدیرکل هنرهای نمایشی در پیامی به سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر در آستانه برگزاری نوشت:

«سال دشواری بود؛ دشوار برای جهان و بی‌تردید دشوار برای تئاتر و اهالی شریفش. یک رخداد نامبارک، نظم و نظام جهان را به هم ریخت و بسیاری از قواعد فردی و اجتماعی را دگرگون کرد. چیزی شبیه رخ دادن یک درام؛ به هم خوردن نظم جاری و به وجود آمدن بحران!

در این میان بسیاری از فعالیت­ های اجتماعی، محدود و یا حتی متوقف شدند. اجراهای نمایشی در سراسر جهان تعطیل شدند؛ اما زندگی جاری بود و انسان به دنبال ره‌یافت ­ها و ایده­ های نوین و کارآمد برای مواجهه و مقابله با این بحران و گره.

به ناچار رویکردها دیگرگونه شد تا جریان خلق هنری و ارتباط با مخاطب، به توقف طولانی نرسد. فضای مجازی و تکنولوژی‌های نوین به خدمت گرفته شدند تا ضمن حفظ سلامت و امنیت هنرمندان و مخاطبان، رشته­ های خلق و تبادل معنی و پیام و زیبایی قطع نشوند.

گرچه در این موقعیت ناگزیر، بخش بنیادین تئاتر که همانا مواجهه و ارتباط زنده و پویا بین هنرمندان و مخاطب است، دچار خدشه شد؛ اما از خلال خلاقیت و تدبیر هنرمندان، روزنه­ های امید کماکان گشوده ماند. این رخداد جهانی با تمام نامبارکی‌هایش، برخی بدیهیات را مجدداً برای جهان برجسته کرد چنان که گویی غبار غفلت سالیان بر آن‌ها نشسته باشد: ارتباط، خانواده، معیشت و ...؛ گویی چنین تلنگری باید جهان را به خود می­ آورد که زندگی با تمام روال عادی و شاید تکراری خودش، واجد بسیاری نعمت ­هاست. از بوسه بی‌دریغ فرزند بر دستان و گونه­ مادر و پدر خویش، تا تماشای یک تئاتر در یک تماشاخانه. امید که پس از فرو نشستن این طوفان که به لطف پروردگار هرچه زودتر میسر شود، جهان زیبایی­ هایش را بیشتر پاس بدارد.

در چنین روزگاری بی‌شک، حضور و هنرآفرینی هنرمندان شریف خانواده تئاتر ایران، قابل ستایش است. امید که سی‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر، تبلور درخشانی از هنر ایرانی و توان و خلاقیت گران‌سنگ هنرمندان سراسر کشور باشد.

صادقانه همت و تلاش ارزشمند تمام هنرمندان، گروه­ های نمایشی، همکاران و دست اندرکاران برگزاری این رویداد هنری را ارج می­ نهم و از پروردگار مهربان برای تمامی عزیزان سربلندی و پیروزی آرزومندم.»

سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر به دبیری حسین مسافرآستانه 11 تا 20 بهمن برگزار می‌شود. نشانی سایت این جشنواره www.fitf.ir است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار