مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان:

آموزش و پرورش اثرگذارترین نهاد در ترویج اقامه نماز جماعت است

رشت ( پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت یک هزار و ۸۵۲ همکار فرهنگی استان در اقامه نماز جماعت در ۲ هزار و ۳۶ نماز خانه مدارس مشارکت می کنند.

کد مطلب: ۱۱۵۸۱۹۶
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش اثرگذارترین نهاد در ترویج اقامه نماز جماعت است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان، محمد رحمتی در پیش اجلاسیه نماز در آموزش و پرورش با اشاره به وجوب برگزاری فریضه نماز جماعت اظهار کرد: خانواده ها نقش مهمی در آموزش فرآیند آموزش نماز بین فرزندان خود ایفا می کنند و در این راستا همراهی مدرسه و مسجد در نهادینه شدن فرهنگ برپایی نماز اول وقت نقش مهمی برعهده دارند.

وی انگیزه و جهت گیری را در برپایی نماز، اصل دانست و خاطرنشان کرد: بر طبق آیات و روایات اسلامی، نماز جماعت اول وقت، همیشه سفارش شده و مدیران ستادی، فرهنگیان و مدیران مدارس وظیفه سنگینی در استمرار این واجب عینی عهده دار هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با بیان اینکه پیش اجلاسیه نماز در سطح ۳۴ منطقه و ناحیه استان برگزار شده است، اظهار کرد: در این اجلاسیه‌ها فرمانداران، بخشداران، ائمه جماعات و رؤسای آموزش و پرورش شرکت داشتند و به واسطه آن از ۳۵۰ نفر از فعالان نماز هم تجلیل به عمل آمد.

رحمتی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش در راستای ترویج فرهنگ اقامه نماز تمام تلاش خود را به کار می‌بندد، تصریح کرد: در همین‌جا لازم می‌دانم از تمام معلمان و دبیرانی که در دوران شیوع کرونا و آموزش‌های آن‌لاین امر تولید محتوا را برای دانش‌آموزان انجام دادند، قدردانی کنم.

وی از وجود ۸۰۲ باب نمازخانه مستقل و ۸۵۰ نمازخانه چند منظوره در مدارس گیلان خبر داد و خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش گیلان در حال ساخت ۱۸ باب نمازخانه در سطح مدارس استان است و طبق آمارهای موجود هزار و 852 نفر از همکاران فرهنگی روحانی و غیرروحانی ما در اقامه نماز جماعت در مدارس استان فعالیت می‌کنند.

در پایان این اجلاس نیز از ادارات برنامه و بودجه، شرکت توزیع برق، بنیاد شهید و امور ایثارگران، تعاون، کار و امور اجتماعی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دانشگاه علوم پزشکی گیلان به پاس فعالیت مناسب در برپایی نماز جماعت با اهدای لوح تقدیر و جوایزی، قدردانی شد.

ششمین اجلاس نماز در گیلان با عنوان پیوند نماز ، خانه ، مدرسه و مسجد با حضور آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جعمه رشت، ارسلان زارع استاندار گیلان و سایر مدیران و روسای ادارت این استان برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار