ضرورت استفاده از ظرفیت مرزنشینان برای دفاع از مرزهای کشور

تهران (پانا) - معاون اجتماعی و سخنگوی ناجا با تاکید بر لزوم تبیین ماهیت مرز و مرزبانی برای عموم گفت: مرزبانان دژ محکم و حافظان جان، امنیت و آسایش عمومی مردم و مرزنشینان هستند.

کد مطلب: ۱۱۵۸۱۳۳
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت استفاده از ظرفیت مرزنشینان برای دفاع از مرزهای کشور

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار مهدی حاجیان در دیدار با فرمانده مرزبانی ناجا با بیان اینکه حضور سردار گودرزی در کسوت مرزبانی فرصتی مغتنم برای تجارب خدمتی مرزبانان است، تصریح کرد: فرمانده نیروی انتظامی همواره در تلاش هستند فرماندهان لایق را منصوب کنند تا نیروی انتظامی پویا و در تراز انقلاب اسلامی و در خدمت مردم را شکل دهند.

معاون اجتماعی ناجا ادامه داد: اینکه مردم ایران در امنیت و با خیالی آسوده به امور خود می پردازند را مدیون حضور مقتدرانه مرزبانان در مرزهای ایران اسلامی می دانیم.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی با بیان اینکه که ماهیت مرز و مرزبانی نیاز به تبیین دارد، افزود: مرزبانان شبانه روز در تلاش هستند امنیت را برای مردم به ارمغان بیاورند که این سطح سلحشوری و مظلومیت باید به تصویر کشیده شود.

حاجیان افزود: مأموریت نیروی انتظامی را باید از مرز تا مرکز تعریف کرد چراکه چتر امنیت کشور به پهنای جغرافیای ایران اسلامی است و بیشتر نهادهای لشکری و کشوری زیر چتر امنیت ناجا فعالیت می کنند.

وی امنیت عمومی را بسترساز توسعه اجتماعی، سیاسی و ترویج فرهنگ در کشور دانست و اظهارکرد: مرزبانان با اقتدار و قدرت از مرزهای ایران اسلامی دفاع می کنند و امروز بنا بر قدرت نظامی و دفاعی این عزیزان در مرزها، کسی اجازه تعدی و تعرض به خاک کشور را ندارد.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی با بیان اینکه مرزبانی باید نگاه ایجابی و مردمی به مرز داشته باشد، تأکید کرد: باید از ظرفیت مرزنشینان در همراهی با مرزبانان بهره برد چراکه این عزیزان با همراهی هم از مرزها پاسداری می کنند.

حاجیان تصریح کرد: دشمن، اقتدار مرزبانان نیروی انتظامی را لمس کرده که جرأت دست درازی به مرزها را ندارد، از این سو نیاز است رشادت ها و جانفشانی های مرزبانان را تبیین و در منظر عموم قرار دهیم و این امر فقط از طریق معاونت اجتماعی محقق خواهد شد.

وی با اشاره بر ضرورت تقویت و توسعه ساختار معاونت اجتماعی فرماندهی مرزبانی ناجا ادامه داد: درک اجتماعی از مأموریت های مرزبانی یک مولفه ویژه است که این مهم با ارتقای ساختار معاونت اجتماعی میسر می شود و نباید اقدامات سلبی در مستحکم کردن قدرت آن صورت بگیرد.

معاون اجتماعی ناجا اظهار کرد: اگر می خواهیم مرزبانی را به معنای واقعی ترسیم کنیم، باید از ظرفیت های مشارکت عمومی، آموزش های چهره به چهره، افکار عمومی، دانش رسانه و فناورهای نوین استفاده کنیم. اگر در حوزه اجتماعی ضعیف عمل شود، چهره امنیت خدشه دار خواهد شد.

حاجیان با تأکید بر ضرورت راه اندازی نظرسنجی در حوزه مرزبانی گفت: نیاز است در حوزه مرز و مرزبانی چالش های اجتماعی و فرهنگی و مشکلات مرزنشینان شناسایی و متناسب با آن ها برآورد اجتماعی و اطلاعاتی تهیه شود.

سخنگوی ناجا در خاتمه خاطرنشان کرد: مجموعه معاونت اجتماعی ناجا را خدمتگزار مجموعه مرزبانی می دانیم و تلاش داریم ماهیت مرزبانی را به نحو احسن به تصویر بکشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار