معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در وبینار آموزشی طرح مدرسه خوانا استان گیلان:

تمامی برنامه ها و رویکردهای دوره ابتدایی برگرفته از مبانی دینی، قرآن کریم و اصول تعلیم و تربیت است

رشت (پانا) - معاون ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت در طرح « مدرسه خوانا » کودکان به جای خواندن و رونویسی صِرف، مهارت های گوش دادن، صحبت کردن، خواندن و نوشتن را در تلفیق با آداب و مهارت های پایه ای زندگی فرا می گیرند.

کد مطلب: ۱۱۵۸۰۴۵
لینک کوتاه کپی شد
تمامی برنامه ها و رویکردهای دوره ابتدایی برگرفته از مبانی دینی، قرآن کریم و اصول تعلیم و تربیت است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان، رضوان حکیم زاده در دومین کارگاه مجازی آموزشی، ویژه مجریان بسته های تحولی « طرح مدرسه خوانا » با اشاره به محتوای بسته تحولی این طرح تصریح کرد: براساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، بسته های تحولی مدرسه خوانا به صورت خاص بر روی تقویت مهارت های گوش دادن، صحبت کردن، خواندن و نوشتن در تلفیق با آداب و مهارت های پایه ای زندگی بنا شده است.

وی با اشاره به اهمیت والای این طرح اظهار کرد: دوره ابتدایی، یک دوره طلایی است که کودکان، مهارت های سواد پایه را به خوبی فرا می گیرند تا بتوانند آن را در زندگی فردی، اجتماعی و شغلی آینده خود به کار ببرند.

معاون آموزش ابتدایی خاطرنشان کرد: ما به دنبال این هستیم که کودکان به جای خواندن و رونویسی صِرف، این مهارت ها را کسب کنند، پیام های تربیتی را به درستی درک کنند، افکار و احساسات خود را به درستی بازگو کنند و در نهایت به تفکر انتقادی دست یابند.

حکیم زاده با اشاره به فرصت های فراهم شده برای اولیا و فرهنگیان در ایام کرونا خاطرنشان کرد: در این شرایط، برای اولین بار خانواده ها وارد میدان آموزش شدند و معلمان ما نیز توانستند با تولید محتواهای خلاق و ارزشمند خود و با به اشتراک گذاشتن تجربیات مفیدشان، ثابت کردند در صورت داشتن فرصت مناسب، به هیچ موسسه ای غیر از وزارت آموزش و پرورش، نیاز ندارند.

وی، با طرح این سوال که چطور می توانیم چالش فضای مجازی را در رابطه با نقش حمایتی خانواده ها جبران نماییم، اظهار کرد: با آموزش های لازم باید تلاش کنیم خانواده ها با اصول آموزشی و تربیتی صحیح آشنا شوند تا رفتارهایی را که قابل تایید موازین تربیتی باشد برای تربیت کودکان فراهم کنیم.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با قدردانی از دست اندر کاران تعلیم و تربیت استان گیلان در پیشبرد اهداف دوره ابتدایی به ویژه با راه اندازی تلفن گویای 2025 (صدای معلم)، اظهار کرد: این اقدام خلاقانه استان راهکار مناسبی برای ایجاد اطمینان خاطر خانواده ها در مناطق کم برخوردار و دارای اولیای کم سواد برای دسترسی به یک منبع آموزشی تخصصی استاندارد محسوب می شود.

حکیم زاده با بیان این که بر اساس سند تحول بنیادین، تمامی برنامه ها و رویکردهای دوره ابتدایی باید برگرفته از مبانی دینی، قرآن کریم و اصول تعلیم و تربیت باشد، خاطر نشان کرد: کودکان دارای کرامت انسانی هستند که علاوه بر حق تحصیل آنان باید اقتضائات کودکی آنان را نیز به رسمیت بشناسیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار