پرداخت تسهیلات حمایتی به شرکت‌های بهره‌برداری مترویی

تهران (پانا) - معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از تصویب پرداخت تسهیلات حمایتی به شرکت‌های بهره‌برداری مترویی در سی وهفتمین جلسه کارگروه بررسی و مقابله با پیامدهای اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۵۸۰۳۶
لینک کوتاه کپی شد
پرداخت تسهیلات حمایتی به شرکت‌های بهره‌برداری مترویی

به گزارش سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، حسین رجب صلاحی افزود: این جلسه در راستای حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده ناشی از شیوع کرونا و با حضور معاون اقتصادی رئیس جمهور و نمایندگان ‌سازمان برنامه و بودجه کشور، وزارت امور اقتصادی و دارایی، ‌ وزارت راه و شهرسازی و سایر وزارتخانه ها و دستگاه های ذیربط تشکیل شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه یکی از موضوعات جلسه پیشنهاد پرداخت تسهیلات حمایتی به شرکت های بهره بردار مترو بوده است، گزارش کاملی از وضعیت فعلی بهره برداری خطوط مترویی در کلان شهرهای کشور و ضرر و زیان ناشی از ویروس کرونا به شرکت های بهره بردار از سوی نماینده وزارت کشور و شهرداری تهران ارائه شد.

رجب صلاحی افزود: شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت پروتکل ­های بهداشتی در طرح های فاصله گذاری اجتماعی، ‌ منجربه کاهش تعداد مسافر مترویی، افزایش تعداد اعزام قطار در فواصل کوتاهتر برای سرویس دهی بیشتر، افزایش هزینه های تعمیر و نگهداری، ‌ هزینه های ضدعفونی و گندزدایی واگن ها و ایستگاه ها و در نهایت کاهش درآمد حاصل از فروش بلیت در سالجاری برای شرکت های بهره برداری مترویی در کلان شهرهای تهران، مشهد، شیراز، ‌اصفهان و تبریز شده است و این شرکت ها متحمل ضرر و زیان قابل توجهی بالغ بر ۷ هزار میلیارد ریال شده اند.

معاون امور شهرداری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور اعلام کرد: براساس مذاکرات صورت گرفته در این جلسه، مجوز اخذ تاییدیه از ریاست جمهوری برای پرداخت تسهیلات حمایتی به شرکت های بهره برداری مترویی کلان شهرهای تهران، مشهد، شیراز، اصفهان و تبریز به مبلغ ۴۸۰۰ میلیارد ریال اخذ شد.

رجب صلاحی افزود: با توجه به طرح های حمایتی دولت از کسب و کارهای آسیب دیده ناشی از بیماری کرونا و نقش شایان شبکه مترویی در خدمت رسانی و پوشش سفرهای درون شهری و حومه ای با استفاده از ظرفیت شبکه حمل و نقل یکپارچه برون شهری و درون شهری، ‌ پرداخت تسهیلات حمایتی به شرکت های بهره برداری کمک شایانی به این شرکت ها برای ارائه سرویس مطلوب تر به شهروندان می کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار