محمدزاده تاکید کرد

تلاش برای جذب سریع بیسوادان

تهران (پانا) - بیست و نهمین جلسه شورای معاونان و مدیران سازمان به ریاست شاپور محمد زاده معاون وزیر و رئیس سازمان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۵۸۰۰۱
لینک کوتاه کپی شد
تلاش برای جذب سریع بیسوادان

به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سوادآموزی، بیست و نهمین جلسه شورای معاونین و مدیران سازمان به ریاست محمد زاده معاون وزیر و رئیس سازمان و با حضور اعضای شورا و رخشانی مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان و معاون سوادآموزی این استان برگزار شد.

محمد زاده در آغاز جلسه ضمن درود و سلام به روح حضرت امام خمینی (ره) ، یاد و نام مادران شهدا را گرامی داشت و به رحلت حضرت ام البنین (س) اشاره نمود و به اعضای جلسه تسلیت گفت.

محمد زاده افزود: در مورد طرح ادغام و تجمیع ، صفر تا صد به خود مدیر کل و استان واگذار می شود. لازم است یک کار جهادی و انقلابی انجام بدهیم و با تمام ظرفیت سعی کنیم فعالیت بر مبنای این باشد که بی سوادان استان جذب و در اسرع وقت با سواد شوند.

معاون وزیر تصریح کرد: استفاده بهتراز ظرفیت NGO ها که اشتیاق برای مشارکت و تعامل با سازمان را دارند و همچنین از ظرفیت شرکاء در برنامه کاری باشد ، در شورای پشتیبانی استان مسائل مطروحه در این جلسه و مشکلات استان مطرح گردد تا با ابلاغ استاندار ورئیس شورای پشتیبانی سوادآموزی و تصویب در این شورا و مکاتبه با دستگاهها از همه بخواهند که در جذب و امر سوادآموزی به استان کمک کنند و هنر ما این است که از این ظرفیت خوب استفاده کنیم، سازمان هم تا آنجا که در توان دارد کمک خواهد کرد.

محمد زاده در ادامه گفت: باید همه کارها به نحو احسن و با تعامل با دستگاهها در اولویت قرار گیرد که طرح شتاب بخشی یکی از این کارهای ماست و باید این امر جدی گرفته شود.

وی در ادامه افزود: برنامه ریزی ها به گونه ای باشد که برخی از شهرستانهای استان که با میانگین کشوری اختلاف زیادی دارند از جمله سرباز و راسک و... که تاثیر گذار در کار استان می باشند در اولویت قرارگیرند و همه نیروهای استان جهت اصلاح امور پای کار باشند ، کار تعلیم و تربیت سخت است و این سختی در سوادآموزی دوچندان می شود ، باید عرض کنم که کارهای خوب و تلاشهای قابل تقدیر استان نادیده گرفته نمی شود و از بابت زحمات همکاران تقدیر و شکر می نمایم.

رخشانی مدیر کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارش از استان و بیان مشکلات و موانع موجود، گفت: از حمایت ها و راهنمایی های تمام عزیزان و مسئولین محترم که در تمام ادوار به استان کمک نموده اند تقدیر و تشکر می کنم ، لازم است یادآور شوم که استان سیستان و بلوچستان از نظر وسعت از استانهای بزرگ کشور می باشد و پراکندگی مناطق آن در حدود پنج استان است که این امر بر سختی های نظارت و کنترل اضافه می کند ، کارهای خوبی در استان انجام شده است.

وی به افزایش رشد دانش آموزی استان نسبت به میانگین کشوری اشاره نمود وافزود: با توجه به رشد دانش آموزی در استان نیازمند هم افزایی و همراهی سازمان هستیم تا اینکه بتوانیم انگیزه ای مضاعف در استان ایجاد کنیم ، در مورد طرح مدرسه محوری که کار خوبی می باشد بصورت پایلوت در ناحیه 2 زاهدان آغاز شده و مطمئناً با تسرّی به سمت کل استان نتایج خوبی را خواهیم داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار