چه گروهی بیشتر در معرض ابتلا به کرونا هستند؟

مشهد (پانا)- کرونا دغدغه بزرگ امروز جوامع بشری شده است و هر روز خبرهای مختلفی از گوشه و کنار دنیا از آن عنوان می شود. این ویروس همه گروه های سنی را درگیر می کند، ولی سالمندان و افراد دارای فشار خون بالا و دیابت تیپ ۲ بیشتر در معرض خطر هستند.

کد مطلب: ۱۱۵۷۹۷۳
لینک کوتاه کپی شد
چه گروهی بیشتر در معرض ابتلا به کرونا هستند؟

سید محمد حسینی سوپروایزر بیمارستان شریعتی مشهد در گفت و گو با پانا اظهار کرد: ویروس‌های کرونا گروه بزرگی از ویروس‌ها هستند که می‌توانند حیوانات و انسان‌ها را آلوده کنند و باعث بروز ناراحتی‌های تنفسی شوند؛ این ناراحتی‌ها ممکن است مانند یک سرماخوردگی خفیف یا به اندازه ذات الریه شدید باشند.
وی گفت: از علائم کرونا می توان به تب یا لرز، سردرد، سرفه، گلودرد، انسداد بینی یا آبریزش بینی، از دست دادن ناگهانی حس چشایی یا بویایی، تنگی نفس یا مشکل در تنفس، حالت تهوع، استفراغ یا اسهال، سرگیجه، یا درد عضلات و بدن اشاره کرد. این ویروس همه گروه های سنی را درگیر می کند، ولی سالمندان و افراد دارای فشار خون بالا و دیابت تیپ ۲ بیشتر در معرض خطر هستند.
وی در خصوص جهش ویروس و تولید واکسن که در حال حاضر به مرحله تولید انبوه رسیده است گفت: جهش قسمتی از زندگی ویروس است و ممکن است واکسن در ویروس جهش یافته موثر نباشد.
وی افزود: بهترین راه حلی که وجود دارد و بتوان جلوی سرایت بیشتر این ویروس را گرفت این است که دستور العمل ها و پروتکل های بهداشتی را رعایت کنیم. این بزرگترین و مهمترین در خواست جامعه پزشکی و کادر درمان از مردم به خصوص شما دانش آموزان عزیز است که پیام رسان و یاریگر ما باشید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار