شهریارى:مدرسه محور اصلی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است

تهران (پانا) -در جلسه نظام مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی منطقه ۱۵، اهمیت و نقش کلیدی مدرسه در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مورد بحث و گفتگو قرار گرفت و علاوه بر آن به تاثیر طرح های دانش آموز محور در کاهش آسیب‌ها، تاکید شد.

کد مطلب: ۱۱۵۷۹۱۶
لینک کوتاه کپی شد
شهریارى:مدرسه محور اصلی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است

جلسه نظام مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی با حضور سعید شهریاری مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۵، فاطمه خوئینی معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه، محمد رحیم رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش تهران، اعظم طبائی کارشناس مسئول سلامت و پیشگیری منطقه و دکتر سیامک طهماسبی نماینده اداره بهزیستی شهر تهران برگزار شد.
در ابتدا شهریاری مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۵، ضمن تشکر و قدردانی از زحمات و خدمات مدیران، مراقبین و مشاورین در این حوزه اظهار داشت: مدرسه محور و پل اصلی ارتباط میان خانواده، دانش آموزان و مسئولین مربوطه است و مدیران باید در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، قدم های بسیاری بردارند و با توجه به سند تحول بنیادی تا جایی که می توانند، مشکلات دانش آموزان را در مدرسه حل و فصل کنند و در صورتی که این مشکل از عهده و توانایی آنها خارج است، به مراجع ذیصلاح و ارگان‌های دیگر ارجاع دهند.
پس از آن محمد رحیم رئیس اداره مراقبت از آسیب‌های اجتماعی اداره کل با ایراد سخنانی گفت : با توجه به‌ بازدیدی که قبل از جلسه با همراهان از سطح منطقه داشتیم، به نظر می رسد طرح های ارائه شده در این حوزه، از جمله کانون یاریگران زندگی، طرح نماد و... بسیار کاربردی و حائز اهمیت است.
در ادامه محمد رحیم به این مطلب اشاره کرد که طرح یاری گران زندگی شامل سه بخش می باشد. بخش اول فعالیت هایی هستند که در آن از ظرفیت افراد استفاده می شود، بخش دوم در خصوص قسمت هایی که رشد مدار هستند و در راستای توانمندسازی و آموزش همکاران استفاده می شود و بخش سوم اقدامات و فعالیت های جامعه محور می باشند که این موارد باید در مدارس بیشتر مورد توجه قرار گیرند.
در پایان محمد رحیم افزود : مشکلاتی که در خصوص دانش آموزان پیش می آید تا حد امکان باید در مدارس حل و فصل شوند و در صورت عدم موفقیت، می توان از حمایت نهادهایی که با مدرسه و محله های ما در ارتباط هستند مثل بهزیستی، استفاده کرد.

در ادامه، سیامک طهماسبی، نماینده اداره بهزیستی پیرامون آسیب‌های اجتماعی و طرح‌های مختلف از جمله طرح نماد مطالبی ایراد کرد و گفت نماد نمایانگر و نشانه نظام مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی است.

همچنین در بخش پایانی اعظم طبائی کارشناس مسئول سلامت و پیشگیری منطقه ۱۵، ضمن ارائه گزارش کارهای انجام شده و در دست اقدام، گفت : مدرسه محور اصلی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است و با توجه به وسعت، محرومیت و تراکم جمعیت در این منطقه در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نیاز به اقدامات اساسی و جهادی در این حوزه داریم که بخشی از این اقدامات در قالب طرح های مختلف درحال پیگیری است.

طبائی اظهار داشت: شرکت در طرح‌های دانش آموز محور، علاوه بر کاهش آسیب‌های اجتماعی، دانش آموزان را نیز در برابر این آسیب‌ها مقاوم می کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار