فرماندار اسلامشهر:

نقش موثرآموزش و پرورش درتوسعه و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی درجامعه

اسلامشهر (پانا) - متأسفانه در سال‌های اخیر با افزایش استفاده مردم از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی سرانه مطالعه کتاب کاهش چشمگیری یافته است.

کد مطلب: ۱۱۵۷۹۰۵
لینک کوتاه کپی شد
نقش موثرآموزش و پرورش درتوسعه و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی درجامعه

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اسلامشهر، مسعود مرسلپور، فرماندار اسلامشهر در جلسه تجلیل از سی و دو دانش‌آموز برتر جام باشگاه‌های کتابخوانی در سخنانی اظهار کرد: شهرستان اسلامشهر از امکان و ظرفیت لازم برای کسب رتبه پایتخت کتاب‌خوانی کشور برخوردار است.

او با اشاره به پایین بودن سرانه مطالعه کتاب در کشور بیان کرد: در روزهای اخیر شاهد فروش میلیاردی در نمایشگاه مجازی کتاب بودیم، اما صرفاً خرید کتاب ملاک نیست و متأسفانه در سال‌های اخیر با افزایش استفاده مردم از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی سرانه مطالعه کتاب کاهش چشمگیری یافته است.

فرماندار اسلامشهر با بیان اینکه افزایش سرانه مطالعه کتاب نیاز به اراده جمعی و عمومی و فرهنگ‌سازی دارد، افزود: جهت توسعه و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در جامعه آموزش و پرورش می‌تواند نقشی اثر بخش داشته باشد.

مرسلپور استفاده از سیاست‌های تشویقی و برپایی اردوهای کتاب‌خوانی را در بالا بردن سرانه مطالعه کتاب موثر دانست و تصریح کرد: باید از تجربه کشورهای موفق دنیا در حوزه کتاب‌خوانی بهره‌مند شویم و راهکارها و روش‌های استفاده شده در این کشورها برای افزایش سرانه کتاب‌خوانی را در اختیار خانواده‌ها قرار دهیم.

باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان گروه‌های کتاب‌خوانی هستند که با حضور دست‌کم ۱۲ کودک یا نوجوان برای مبادله کتاب و خواندن کتاب‌های مبادله شده و دیگر کتاب‌ها تحت نظر یک مربی بزرگ‌سال تشکیل و پس از ثبت در دبیرخانه مرکزی جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان فعالیت می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار