رییس شورای اسلامی شهر تهران مطرح کرد؛

جهانی بهتر برای زیست با انجام اقدامات محلی

تهران (پانا) - رییس شورای اسلامی شهر تهران در مراسم اهدای پنجمین جایزه خشت طلایی گفت، نکته ای که در شعار امسال جایزه خشت طلایی وجود دارد، اثرپروانه ای است، اقدامات محلی، آثار جهانی به تبدیل شدن یک رویداد هرچند کوچک به یک رفتار جهانی اشاره دارد که می توان از یک خلاقیت موفق در سطح محلی، چالش و کمپینی ملی، منطقه ای و حتی جهانی خلق کرد که دنیا را به محل بهتری برای زیستن تبدیل کند.

کد مطلب: ۱۱۵۷۸۸۷
لینک کوتاه کپی شد
جهانی بهتر برای زیست با انجام اقدامات محلی

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران محسن هاشمی رییس شورا در جریان برگزاری آیین اهدای جایزه خشت طلایی که عصر امروز در سالن برج میلاد برگزار شد اظهار داشت: امسال پنجمین دوره جایزه جهانی خشت طلایی توسط مدیریت شهری تهران برگزار می گردد که لازم است از فعالان این حوزه تقدیر شود.

او ادامه داد: موضوع جایزه امسال، شهرسالم، اقدامات محلی و تاثیرات جهانی است وبراساس 13 معیار پروژه های ارائه شده به این مسابقه داوری شده اند که در جای خود توسط مسئولان مربوطه توضیح داده می شود.

رییس شورای اسلامی شهر تهرام محور سخنان خود در این مراسم را براساس شرایط امروز جامعه جهانی و درگیری با پاندمی کروناست اعلام کرد و افزود: کرونا که ویروسی محصول یک اشتباه یا یک اقدام محلی بود، حدود 400 روز است که جهان را درگیر خود کرده است و پس از پایان جنگ جهانی دوم، تاکنون رخدادی با این میزان فراگیری واثرگذاری در زندگی انسانها در همه کشورهای جهان دیده نشده است.

هاشمی گفت: در کنار ابعاد منفی کرونا، ویژگی های مثبتی نیز وجود داشته است، از همدلی و همراهی و توجه انسانها به یکدیگر تا کاهش آلایندگی محیط زیست واحیای طبیعت در بسیاری از نقاط جهان، شهرهای ما در دوران کرونا نفسی از هجمه طولانی دهه های گذشته کشیدند.

به گفته هاشمی کرونا، انسانهای درگیر و سراسیمه را مجبور به تامل و نشستن و بازنگری در درون وبیرون خود کرد و شاید بتوان گفت جهان پس از کرونا، با جهان قبل از کرونا متفاوت خواهد بود.

رییس شورای اسلامی شهر تهران با تایکد بر اینکه به نظر می رسد تاثیرات این پاندمی برمدیریت شهری و پروژه های شهری نیز نیاز به بازنگری و مطالعه جدی دارد ادامه داد: گزارش دقیقی به من داده نشده که آیا پروژه هایی مرتبط با کرونا، در این مسابقه شرکت کرده اند یا خیر، اما این موضوع می تواند بستر بکری برای طراحی پروژه های شهری در دوره های آینده باشد.

محسن هاشمی خاطر نشان ساخت: باید بتوانیم از فضایی که کرونا با کاهش ترددها و ارتباط های رو در رو و ازدحام ها ایجاد کرده، برای بازآفرینی شهر و ایجاد فضاهای شهری استفاده کنیم، کرونا فرصت با خانواده بودن را افزایش داده است و اجتماعات انبوه و بزرگ شهری را به گردهمایی های کوچک و در سطح خانواده تجزیه کرده است.

رییس شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان ساخت: سیستم حمل ونقل عمومی، سیستم ارائه خدمات، فروشگاهها ومراکز حراج ومالهای بزرگ، رویدادهای فرهنگی وهنری، گردشگری و تفریحات در شهر همه باید با شرایط جدید خود را تطبیق دهند.

وی با بیان اینکه کرونا ایجاد شد و ممکن است تاثیرات آن تا سالهای آینده با ما بماند، باید منتظر اتفاقات دیگری از این دست باشیم گفت: سلامت وتاب آوری شهری، نیاز به تعریف دارد، شاید در گذشته ما نگران سیل، زلزله، آتش سوزی یا جنگ بودیم اما پاندمی ها رخدادی متفاوت هستند و آثار و پیامدهای دیگری دارند.

هاشمی افزود: نکته ای که در شعار امسال جایزه خشت طلایی وجود دارد، اثرپروانه ای است، اقدامات محلی، آثار جهانی به تبدیل شدن یک رویداد هرچند کوچک به یک رفتار جهانی اشاره دارد، فضای مجازی موجب حذف فاصله ها، مرزها و سانسورها در تبادل اطلاعات و تجربیات دارد، می توان از یک خلاقیت موفق در سطح محلی، چالش و کمپینی ملی، منطقه ای و حتی جهانی خلق کرد که دنیا را به محل بهتری برای زیستن تبدیل کند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران در خاتمه با تاکید بر اینکه شهر سالم، شهری برای زندگی است ادامه داد: شهری است که روح و جسم شهروندان در آسایش و آرامش باشد، طبیعتا بازآفرینی چنین محیطی جز با مشارکت شهروندان، همراهی وحمایت دولتهای محلی وملی و ایجاد یک ذهنیت مشترک برای فردایی بهتر ممکن نیست و رخدادهایی نظیر جایزه خشت طلایی فضا را برای به اشتراک گذاشتن و الگوگیری از تجربیات موفق فراهم می سازد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار