نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان:

دانش‌آموزان را با کلام الهی بیمه کنید

تهران (پانا) - نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان توصیه کرد که دانش‌آموزان را با کلام الهی بیمه کنید.

کد مطلب: ۱۱۵۷۸۷۵
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان را با کلام الهی بیمه کنید

به گزارش روابط عمومی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان، مسئول و کادر اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان یزد روز شنبه با نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه دیدار و گفت و گو کردند.

در این جلسه که با حضور دبیر کل اتحادیه و تعدادی از اعضای شبکه پشتیبان برگزار گردید حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدجواد حاج‌علی‌اکبری نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه با تاکید بر لزوم بهره‌مندی از شرایط بوجود آمده ناشی از شیوع ویروس کرونا، به بهره‌هایی که در متن یک بلا نهفته است اشاره نمود و گفت: امام حسن عسکری علیه‌السلام می‌فرمایند: خدای متعال در هر بلایی نعمت‌هایی را مخفی کرده است که آن نعمت به ابتلا غلبه دارد.

نماینده رهبر معظم انقلاب در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با تشکر از زحمات آقای فرهید، بیان داشت، گردش کار و نوسازی شبکه جزء طبع مجموعه‌هایی است که با نوجوان‌ها و بچه‌ها سر و کار دارند و این چرخش باید دائماً اتفاق بیفتد.

وی همچنین در ادامه با تاکید بر لزوم بکارگیری از تجارب افراد، تصریح کرد: باید همیشه ترتیبی اتخاذ کنیم تا از ظرفیت عزیزانی که سابقه، تجربه و مهارت‌های لازم و فنون ارتباط با جامعه‌ی جوان و نوجوان و بچه‌های دانش‌آموز را دارند به‌خوبی استفاده شود و در کارهایی همانند هیئت‌های اندیشه‌ورز، کارهای نظارتی و فعالیت‌هایی که جنبه‌های راهبری دارد از تجربه‌شان به‌خوبی استفاده شود.

وی در بخش دیگر سخنان خود به لزوم استفاده از محتوا اشاره کرد و گفت: فرض بر این می‌شود که هر جا ما جلسه انجمن اسلامی داریم آنجا یک کار محتوایی در کنارش انجام شود. شما هم باید هنر کنید محتواها را مقداری مناسب‌تر و با همکاری دوستان در اختیار بچه‌ها قرار دهید تا که اینها تشویق شوند و عادت کنند به ارائه و با یکدیگر به مباحثه بپردازند. آن‌وقت هرجلسه یک خیمه معرفت می شود.

وی با یادآوری اهمیت اُنس با خانواده و فعالیت‌های خانوادگی مانند هیئت‌ها و اردوها افزود: عرصه، عرصه‌ی مجاهدت خانوادگی است و سطح پایداری، ایستادگی و استقامت وقتی خانوادگی باشد به شکل غیر قابل تصوری افزایش پیدا می‌کند. میزان تاب‌آوری انسان‌ها خیلی بستگی به خانواده دارد.

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان ارتباط اتحادیه با ائمه‌ی محترم جمعه را حائز اهمیت دانست و ادامه داد: در مجموع معتقدیم که جامعه دانش‌آموزی ما باید به صورت طبیعی متصل شوند به یک نقطه امن و آن نقطه امن در شهرستان‌ها همان امام جمعه است. این ارتباطات پیش‌برنده و صیانت‌بخش، باید بیشتر تقویت، حفظ و نگهداری شود.

وی در بخش دیگر سخنان خود به لزوم توجه به مباحث مواسات و کار خیرخواهانه پرداخت و گفت: مجموعه ما در رزمایش مواسات و امور خیر، اردوی جهادی، در احسان و رسیدگی به افراد نیازمند باید حضور فعال داشته باشد. لذا باید زمینه را تسهیل و بچه‌ها را تشویق کنیم تا وارد یکسری اقدامات نودوستانه، فداکارانه و محبت آمیز شوند.

وی در ادامه با اشاره به آیه ۸ سوره مبارکه انسان «وَيُطْعِمُونَ الطَّعَامَ عَلَى حُبِّهِ مِسْكِینًا وَيَتِیمًا وَأَسِیرًا»؛ افزودند: صد در صد این اقدام تربیتی است. از آن لحظه که فکر می‌شود، برنامه‌ریزی می‌شود، حرکت می‌شود بچه‌ها خودشان جمع‌آوری می‌کنند، بسته‌بندی می‌کنند، می‌برند تا تقدیم می‌کنند، تماماً تربیتی است همه‌ی آن برکت است و ابتهاج معنوی و شوق عرفانی دارد.

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن های اسلامی دانش‌آموزان توجه به کارهای قرآنی را بسیار مهم برشمرد وگفت: وضعیت ما از نظر میزان ارتباطات قرآن کریم اصلاً وضعیت خوبی نیست اتحادیه باید در ترغیب، تشویق، دسترسی، ایجاد گروه‌های قرآنی، قرائت و حفظ قرآن نقش‌آفرینی کند؛ تجربه نشان داده است که بچه‌ها وقتی با کلام الهی نشست و برخاست می‌کنند بیمه می‌شوند.

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن های اسلامی دانش‌آموزان در پایان با اشاره به مخاطرات فضای مجازی گفت: تنها راه جلوگیری از مخاطرات فضای مجازی صیانت درونی است. باید از طریق ارتباط با قرآن کریم بنیه‌ معنوی، فکری، معرفتی و ذکری بچه ها را تقویت کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار