به میزبانی استان سمنان؛

مسابقات همخوانی و مدیحه سرایی قرآن دانش‌آموزان کشور در 14 و 15 ام ماه جاری برگزار می شود

سمنان (پانا) - رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان با اعلام خبر برگزاری چهارمین دوره مسابقات همخوانی و مدیحه سرایی دانش آموزان مراکز دارالقرآن الکریم کشور در 14 ام برای پسران و 15 ام برای دختران به میزبانی استان سمنان برگزار می شود، گفت: به علت شیوع ویروس منحوس کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی مربوطه، این مسابقات به صورت غیرحضوری و بدون حضور دانش آموزان، با هدف تشویق و ترغیب دانش آموزان به سمت فرهنگ قرآنی، ایجاد انس هرچه بیشتر با قرآن کریم و همچنین شناخت زندگانی و سیره معصومین(ع) در بین دانش آموزان برگزار خواهد شد.

کد مطلب: ۱۱۵۷۸۴۱
لینک کوتاه کپی شد
مسابقات همخوانی و مدیحه سرایی قرآن دانش‌آموزان کشور در 14 و 15 ام ماه جاری برگزار می شود

مریم مهدوی در گفت و گو با پانا، با تاکید بر اینکه آموزش ‌وپرورش، قرآن و توسعه فرهنگ قرآنی را راهبرد اصلی در امر تربیت می‌داند و از تمام ظرفیت خود برای توسعه معارف قرآن در بین دانش ‌آموزان و خانواده‌ها استفاده می ‌کند، افزود: امیدواریم با تاسی به این کتاب محکم و انسان ساز، خداوند متعال این ظرفیت را در وجود مربیان و متربیان این استان ایجاد فرمایند تا همواره پیرو فرامین ولایت فقیه و مرجعیت بزرگوار باشیم.

وی خاطرنشان کرد: نکته‌ای که بسیار برای ما اهمیت دارد این است که حوزه فعالیت های قرآن، عترت و نماز برای آموزش و پرورش یک باور اصلی است. بعضی از این دوره ها برای دانش آموزان تکرار شدنی نیست. همه هم و غم ما این بود که بگوییم شاید کرونا می تواند ما را در خانه بنشاند اما نمی تواند ما را از ارزش های والای دینی امان دور کند.

دبیر اجرائی مسابقات قرآن استان، با اشاره به اینکه گروه های شرکت کننده در این مسابقه، از بین قرآن آموزان مقاطع متوسطه و پایه های هفتم تا یازدهم تشکیل شده است، عنوان کرد: مرحله مقدماتی مسابقات همخوانی و مدیحه سرایی در آذرماه جاری برگزار شد که 20 گروه برتر از 15 استان به فینال مسابقات راه یافتند.

مهدوی با بیان اینکه مرحله نهایی این مسابقات در 14 و 15 بهمن ماه جاری بدون حضور دانش آموزان در استان سمنان، برگزار خواهد شد، اظهار کرد: هرگروه از متسابقین از 5 تا 7 نفر از قرآن آموزان مقاطع متوسطه اول و دوم و پایه های هفتم تا یازدهم تشکیل شده است و ان شاءالله شاهد موفقیت های فرزندان عزیزمان و شکوفایی و بالندگی میهن اسلامی در همه عرصه های تربیتی و قرآنی باشیم.

وی با اشاره به اجرای مانور قبل از آغاز مسابقات در تاریخ 11 بهمن ماه جاری جهت آمادگی و رفع موانع و مشکلات، یادآور شد: حفظ و نگه‌داشت قرآن در ذهن، بسیار ارزشمند بوده و احادیث و روایات فراوانی در خصوص جایگاه رفیع حافظان قرآن در کلام معصومین(ع) جاری شده است؛ لیکن نکته‌ای که باید به آن توجه شود، جایگاه قرآن در کنار عترت است که طبق فرمایش بزرگان دین در دوران غیبت، وظیفه هدایت و رهبری به عهده عالمان و راویان حدیث، ائمه(س) است که مصادیق بارز آن مراجع عظام می‌باشند و وظیفه همه مکلفین است تا با رجوع به این جایگاه، خود را از شر انحرافات دوران، ایمن نمایند.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان، در ادامه ضمن تشکر از تلاش‌های همه عوامل اجرایی مسابقات به خصوص عوامل اجرایی مدارس (مدیران، معاونین و مربیان دار القرآن های سراسر کشور) که با وسعت نظر خود، موجبات همگانی شدن مسابقات قرآن، عترت و نماز را در مدارس می‌شوند، ابراز امیدواری کرد: انشاءالله بتوانیم با این فعالیت های ارزشمند معنوی، در راستای ترویج فرهنگ سه منشور نورانی قرآن، عترت و نماز و پیمودن مسیر افتخارآمیز گام دوم انقلاب اسلامی و تحقق اهداف عالیه سند تحول بنیادین گام برداشته و موجب ارتقاء فرهنگ ناب اسلام و قرآن در بطن جامعه شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار