استانداردسازی و پژوهش محورکردن آموزش مجازی از اولویت‌های اصلی آموزش و پرورش فارس است

شیراز (پانا) – به گفته معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش فارس آموزش‌های مجازی باید روند علمی و منسجم‌تری به خود بگیرد و ایجاد فضای پژوهشی در آموزش مجازی از اولویت‌های اصلی آموزش و پرورش فارس است.

کد مطلب: ۱۱۵۷۸۲۳
لینک کوتاه کپی شد
استانداردسازی و پژوهش محورکردن آموزش مجازی از اولویت‌های اصلی آموزش و پرورش فارس است

محسن کلاری در جلسه شورای تحقیقات آموزش و پرورش فارس گفت: پاسخ به سوالات به صورت علمی و منسجم موجب ایجاد علاقه در دانش‌آموزان به مدرسه و آموزش می شود.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش فارس گفت: آموزش و پرورش از نظامی پویا برخوردار است به طوریکه علم و پژوهش در آن نهادینه شده و پژوهش دانش‌آموزان جایگاه موقعیت واقعی خود را در نظام آموزشی بازیابد.

کلاری افزود: معلم در فرهنگ جامعه مترادف با تحقیق و پژوهش و مطالعه است و این فرهنگ باید در بین معلمان عملیاتی شود و اگر دانش‌آموزان با مطالعه و تحقیق انس بگیرند و از خواندن آن لذت ببرند جامعه فردا با شهروندانی محقق و آگاه مدیریت خواهد شد.

رئیس گروه تحقیق و پژوهش آموزش و پرورش فارس نیز با بیان اینکه انجام همه مراحل پژوهشی اعم از نیازسنجی، مسأله‌شناسی، اجرا، نظارت و کاربست نتایج در اجرای طرح‌های پژوهشی آموزش و پرورش همواره مورد تاکید بوده است، افزود: برای احصا اولویت پژوهشی اداره کل مرحله نیازسنجی از ادارات صورت پذیرفته است و با توجه به شرایط کرونا بیش از 30 وبینار پژوهشی با هدف بهبود عملکرد آموزشی همکاران در پژوهشکده معلم فارس اجرا شده است.

قاسم نعمتی ادامه داد: یکی از راه‌های نهادینه کردن فرهنگ پژوهش و تحقیق تشکیل گروه‌های پژوهشی در کلاس‌های درس است و می‌توان با تشکیل گروه‌های سه یا چهار نفره و مشخص کردن موضوعی خاص آن‌ها را تشویق به تحقیق کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار