فعالیت فعالان هنر در گیلان آغاز شد

رشت ( پانا) - پس از فراز و فرودهای کرونایی بار دیگر با زرد شدن وضعیت شیوع کرونا در بیشتر شهرهای گیلان فعالیت به عرصه هنر بازگشت.

کد مطلب: ۱۱۵۷۷۶۹
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت فعالان هنر در گیلان آغاز شد

به گزارش اداره کل میراث فرهنگی گیلان، معاون هنری و امور سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان بیان کرد: از زمان آغاز محدودیت های کرونایی که از سال گذشته آغاز شده، فعالان عرصه هنر دچار صدمات جبران ناپذیری شدند که با وجود همه تلاش هایی که برای حمایت از آنان صورت گرفت، نتیجه مطلوبی عاید نشد.
سید امیر مصباح افزود: در همین زمان بسیاری از مشاغلی که فعالیتشان پر خطرتر از فعالیت سینما و تئاتر به نظر می رسید، همانند باشگاه های بدن سازی بازگشایی شد اما فعالیت های هنری همچنان در گیر و دار ممنوعیت های کرونایی باقی ماند و روز به روز با آسیب های بیشتر مواجه شد.
وی با تاکید بر ضرورت اهتمام به سلامت جامعه ابراز امیدواری کرد: از این پس فعالیت فعالان عرصه هنر با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی، جبران روزهای رفته را در پی داشته باشد.
معاون هنری و امور سینمایی گیلان در بخش دیگری از سخنان خود به برپایی جشنواره‌های فجر اشاره کرد و گفت: خوشبختانه تاکنون هنرمندان استان در بخش‌های متعدد این جشنواره حضوری شاخص داشته اند به طوری که چهار اثر از استان گیلان به مرحله مسابقه و نمایشگاه بخش پوستر سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر راه یافته است.
مصباح افزود: همچنین برگزیدگان چهاردهمین جشنواره ملی موسیقی جوان در حالی معرفی شد که هفت هنرمند جوان گیلانی در هشت بخش حائز رتبه و شایسته تقدیر شدند.
وی اظهار کرد: جشنواره سی و نهم فجر در تدارک برگزاری اکران مردمی است تا با ظرفیتی محدود و رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی پذیرای مخاطبان سینما در تهران و برخی شهرستانها باشد اما هنوز برای اینکه این همزمانی در گیلان هم باشد یا نه تصمیمی اتخاذ نشده است.
وی با تأکید بر اینکه فعالان عرصه هنر موظف به رعایت استانداردهای بهداشتی مطابق شیوه نامه هستند، افزود: تداوم و استمرار فعالیت فعالان این عرصه منوط به رعایت پروتکل های بهداشتی است.
با بروز بحران کرونا در گیلان فعالیت ۲۰ آموزشگاه هنری، تماشاخانه خصوصی و ۳۵ گروه نمایشی دچار وقفه شد و جامعه هنری استان را در وضعیت شدید آسیب مالی قرار داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار