امضای تفاهم‌نامه تأمین بیش از ۱۱۰۰ تبلت برای دانش‌آموزان 3 استان

تهران (پانا) - با حضور معاون وزیر و نماینده ویژه وزیر آموزش‌وپرورش در طرح هدایت، اعضای شورای معاونان، رؤسای ادارات استثنایی استان‌های گلستان، چهار محال بختیاری و شهر تهران و حضور ویدئو کنفرانسی بقیه رؤسای ادارات استثنایی تفاهم‌نامه تأمین نیمی از اعتبار موردنیاز خرید تجهیزات هوشمند ارتباطی دانش‌آموزان نیازمند استان‌های استان‌های گلستان، چهارمحال و بختیاری و شهر تهران از سوی آموزش‌وپرورش و نیم دیگر توسط منابع درون‌استانی امضا شد.

کد مطلب: ۱۱۵۷۷۳۴
لینک کوتاه کپی شد
امضای تفاهم‌نامه تأمین بیش از ۱۱۰۰ تبلت برای دانش‌آموزان 3 استان

به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی، سید جواد حسینی در نشست امضای این تفاهم نامه ها اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار از مجموع ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار دانش آموزی که در سناد ثبت نام شده اند، ۳ میلیون دانش آموزان به هیچ وسیله ارتباطی برای اتصال به شاد دسترسی ندارند.

وی افزود: حرکت اهدای تبلت و وسایل هوشمند به دانش آموزان نیازمند با آغاز طرح هدایت شتاب گرفته است و در عرض سه هفته گذشته میزان تبلت و وسایل هوشمند اهدا شده از ۷۰ هزار عدد به ۱۶۵ هزار عدد افزایش یافته است.

جانشین وزیر در طرح هدایت با ارائه آماری از استان های پیشرو در تامین و اهدای تجهیزات هوشمند ارتباطی اظهار کرد: استان خوزستان با اهدای ۳۲ هزار و ۵۰۰ تبلت استان پیشرو می باشد و استان مازندران با اهدای ۲۲ هزارتبلت دیگر استان پیشرو در این زمینه است. از منظر نسبت تبلت مورد نیاز به تبلت های اهدا شده نیز در استان هرمزگان ۱۰۰ درصد تبلت های مورد نیاز تامین و اهدا شده است. استان های یزد با ۶۹ درصد، مازندران با ۵۵ درصد،قزوین ۴۸ درصد، شهر تهران با ۴۶ درصد، همدان و مرکزی ۴۱ درصد در رتبه های بعدی قرار دارند.

حسینی با اعلام استان های دارای بیشترین میزان نیاز به تجهیزات هوشمند اظهار کرد: در استان های سیستان و بلوچستان، لرستان، خراسان رضوی کهگیلویه و بویراحمد هنور ۹۹ درصد وسایل مورد نیاز برای دانش آموزان نیازمند تامین نشده است. این رقم برای استان خراسان شمالی، چهارمحال و بختیاری، گلستان و گیلان نیز ۹۸ درصد است.

جانشین وزیر در طرح هدایت با بیان اینکه تاکنون با ۲۷ استان تفاهم نامه امضا شده است گفت: از طریق امضای این تفاهم نامه ها و مشارکت خیرین و نهادهای اجرایی تاکنون اعتبار خرید تجهیزات هوشمند برای بیش از یک میلیون و پانصد هزار دانش آموز تامین شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار