معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی؛

مهمترین هدف از اجرای برنامه راهیان نور تربیت معنوی دانش آموزان است

تبریز(پانا)- جلسه‌ی هماهنگی برنامه ریزی اردوی راهیان نور با حضور معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی و رئیس و فرماندهان بسیج دانش آموزی استان و معاونین پرورشی نواحی پنجگانه شهرستان تبریز برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۵۷۶۸۲
لینک کوتاه کپی شد
مهمترین هدف از اجرای برنامه راهیان نور تربیت معنوی دانش آموزان است

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان در این جلسه اظهار داشت: اردوی راهیان نور، پیام رسان ارزشهای دفاع مقدس و معارف ایثارگران و رزمندگان بویژه شهداست و قطعا موثرترین برنامه فرهنگی و عملی برای انتقال فرهنگ ایثار و مقاومت نسل جدید است.

وی افزود:راهیان نور فرصتی مناسب برای بازخورد تاریخ جنگ و دفاع مقدس است.انجام اردوی راهیان نور چه در فضای حقیقی و چه در فضای مجازی در دوران کرونا یک ضرورت است؛ چرا که احیا گر گفتمان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس می باشد.

طاهر علمی افزود: برای زنده نگه داشتن آرمانهای این مکتب و انقلاب باید برنامه ای خوب، کیفی و معنوی را زنده نگه داریم.

وی خاطر نشان کرد: یک برنامه ریزی فرهنگی چهار شاخص دارد که هدف و پیام دو مورد از آنها است. برای نمونه باید بدانیم که هدفمان از اجرای راهیان نور در فضای مجازی چیست؟

این مقام مسئول ادامه داد: راهیان نور مهمترین برنامه حوزه معاونت پرورشی است و امسال بصورت مجازی در بستر شاد و در طول بهمن ماه انجام می گیرد.

وی اضافه کرد: مدارس زمان اجرای طرح راهیان نور تعطیل خواهند بود؛ در واقع با این کار تصمیم داریم، آموزش تحصیلی را به آموزش تربیتی تبدیل کنیم و تنها به کمیت توجه نداشته باشیم.

علمی با بیان اینکه سیاست محتوایی در بحث اجرای راهیان نور از مهمترین سیاست ها می باشد، تشریح کرد: همه معاونین فرهنگی و پرورشی، بسیج، کارشناسان و مدیران باید سیاست های محتوایی و تربیتی را در نظر بگیرند. دانش آموزان نیز باید با ارزش های دفاع مقدس، انقلاب، رزمندگان و شهدا آشنا شوند.

علمی خاطر نشان کرد: بیان رشادت های دفاع مقدس و رزمندگان نیز از اهداف مهم راهیان نور است. بیان خاطرات شیرین نیز دلیلی بر افزایش انگیزه دانش آموزان جهت شرکت در این برنامه ها می باشد. روایت گویی راویان دفاع مقدس، گفتمان روحانی های کاروانها جزو برنامه های راهیان نور است.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان، ضمن بیان اینکه امسال برنامه راهیان نور در بستر فضای مجازی برگزار خواهد شد، اظهار کرد: از چهاردهم بهمن تا بیست و نهم این ماه قرار است این رخداد، روی دهد و دانش آموزان به صورت مجازی در شبکه شاد حضور پیدا کنند. در آن روز کلاس های درس تعطیل خواهند شد و با برنامه های مختلف و متنوع، دانش آموزان را با راهیان نور شمال غرب و جنوب کشور آشنا می کنیم.

وی افزود: دانش آموزان پایه دهم همه رشته ها و دوازدهم فنی و حرفه ای باید در آن روزها در بستر شاد حاضر بوده و به صورت آنلاین در مسابقات حضور پیدا کنند تا هشت نمره آمادگی دفاعی به آنها تعلق پیدا کند.

فرشباف به دبیرستان ماندگار فردوسی که 110 نفر شهید دانش آموز دارد، اشاره کرد و گفت: از چهاردهم بهمن در تمامی شهرستان ها و 39 منطقه و ناحیه آموزش و پرورش، به صورت پایلوت و با حضور 40هزار دانش آموز این برنامه آغاز شده و روی خواهد داد. همچنین علاوه بر دانش آموزان پایه دهم و دوازدهم فنی که حضورشان الزامی می باشد، دانش آموزان سایر مقاطع تحصیلی و خانواده های آنها هم می توانند در این برنامه حضور داشته باشند.

وی در پایان بیان کرد: فقط کلاس های پایه دهم و دوازدهم فنی، قرار است تعطیل باشند؛ هرچند ما برنامه ریزی را به عهده خود نواحی و مناطق، گذاشته ایم تا خودشان تصمیم بگیرند که چگونه باید در بستر شاد حضور پیدا کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار