برگزاری دوره خبرنگاری ویژه دانش‌آموزان شهر شیراز

شیراز (پانا) - رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس از برگزاری دوره خبرنگاری همزمان با سراسر کشور با حضور 20 دانش‌آموز برگزیده نواحی 4 گانه شهر شیراز خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۵۷۵۷۹
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری دوره خبرنگاری ویژه دانش‌آموزان شهر شیراز

امید اسماعیلی در حاشیه بازدید از محل برگزاری دوره آموزش خبرنگاری خبرگزاری پانا در گفت‌وگویی با اشاره به رسالت سازمان دانش‌آموزی و خبرگزاری پانا در تربیت اجتماعی دانش‌آموزان گفت: آموزش مهارت‌های خبرنگاری علاوه بر توسعه و تقویت سواد رسانه‌ای در بین دانش‌آموزان، علایق و سلایق آنان را شناسایی می‌کند و زمینه‌ای برای بروز بسیاری از استعدادهای بالقوه دانش‌آموزان است.

این دوره بر اساس سهمیه‌ای که به استان‌ها ابلاغ شده است با حضور ۲۰ نفر از دانش‌آموزان دختر و پسر شهر شیراز به صورت حضوری از 4 بهمن ماه آغاز و تا 9 بهمن ماه ادامه دارد و دانش‌آموزان پسر و دختر به تفکیک هر کدام در سه روز متوالی در قالب 12 ساعت آموزش خبرنویسی، اصول مصاحبه و گزارش نویسی را با کمک 8 نفر از اساتید برگزیده استان فارس فرا می‌گیرند.

اسماعیلی با بیان اینکه این دوره در راستای چشم‌انداز بسته تحولی سازمان دانش‌آموزی است و به صورت همزمان در تمام استان‌ها در حال برگزاری است، گفت: در این دوره دانش‌آموزان متوسطه اول و پایه دهم متوسطه دوم طبق جدول سهمیه بندی با اولویت اول دانش‌آموزان عضو خبرگزاری پانا، اولویت دوم خبرنگاران دانش آموز عضو تشکیلات پیشتازان و دانش آموزان مرکز استان در حال برگزاری است.

او با اشاره به محتوای آموزشی این دوره گفت: دانش‌آموزان به مدد فراگیری اصول خبرنویسی و گزارش نویسی و مصاحبه، مهارت‌های نوشتاری، کلامی و از همه مهمتر تفکر نقاد را در خود تقویت می‌کنند.

رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس تقویت روحیه پرسشگری و ایجاد حس مسولیت اجتماعی در دانش‌آموزان را از مهمترین اهداف برگزاری دوره های خبرنگاری دانست و افزود: مهارت‌های خبرنگاری موجب تغییر نگاه دانش‌آموزان به پیرامون خود می‌شود تا بتوانند از همین سنین مطالبه گر باشند و در رشد و ارتقای جامعه نقش موثری داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار