آموزش و پرورش در هفته ای که گذشت؛

از برگزاری دوره آموزش مربیان پیشتاز تا افتتاح دهمین دوره مجلس دانش‌آموزی

تهران (پانا) - آموزش و پرورش این هفته با اخباری متفاوت روبه رو بود که محور اصلی آن‌ها برگزاری دوره آموزشی مربیان پیشتاز سازمان دانش‌آموزی و مراسم افتتاحیه دهمین دوره مجلس دانش‌آموزی بود.

کد مطلب: ۱۱۵۷۵۳۱
لینک کوتاه کپی شد
از برگزاری دوره آموزش مربیان پیشتاز تا افتتاح دهمین دوره مجلس دانش‌آموزی

آموزش و پرورش این هفته اخباری مبنی بر افتتاح طرح ملی استفاده از خودنویس از کلاس سوم ابتدایی در سیستم آموزشی ایران برای اولین بار در کشور، برگزاری دوره آموزشی مربیان پیشتاز، اعلام زمان برگزاری اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی در بستر «شاد»، هفدهمین برنامه گفتگوی هفته، مراسم افتتاحیه دهمین دوره مجلس دانش‌‌آموزی را تجربه کرد که در ادامه این گزارش به جزئیات این اخبار اشاره شده است.

جزئیات طرح استفاده از خودنویس در سیستم آموزشی ایران

حامد نیک پی معلم ریاضی محمودآبادی از جزئیات اجرای طرح ملی استفاده از خودنویس از کلاس سوم ابتدایی در سیستم آموزشی ایران برای اولین بار در کشور در مدرسه شهید چمران روستای خشت سر در شهرستان محمودآباد - مازندران گفت و خبر داد که دانش‌آموزان کلاس سوم ابتدایی مدرسه شهید چمران روستای خشت سر، خودنویس به‌دست شدند.

اجرای بازمهندسی فعالیت‌‌های پیشتازان از سال تحصیلی آینده

اسماعیل بحری‌زاده قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی در اولین روز از دوره آموزشی مربیان پیشتاز به تبیین اهداف و ماموریت‌های سازمان پرداخت واهداف این سازمان را برشمرد.

وی همچنین زمان شروع عضویت در تشکیلات سازمان دانش‌آموزی را از پیش دبستانی تا پایه دوازدهم اعلام کرد.

مددی: تربیت باید در تمام ابعاد و در راستای ساحت‌های سند اتفاق بیافتد

رضا مددی مشاور وزیر در اجرای سند تحول بنیادین با بیان اینکه کاری جز تربیت در آموزش و پرورش دنبال نمی‌شود، سند تحول بنیادین را نقشه راه نظام جمهوری اسلامی ایران در حوزه تعلیم و تربیت و نسخه تعلیم و تربیت اسلامی دانست.

وی گفت: سند تحول بنیادین نسخه تعلیم و تربیت اسلامی است. کاری جز تربیت در آموزش و پرورش دنبال نمی‌شود. مدرسه وظیفه ندارد بچه‌ها را برای کنکور آماده کند و سازمان دانش‌آموزی باید از سوی دانش‌آموزان اداره شود.

زمان برگزاری اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی در بستر «شاد»

اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی در بستر فضای مجازی برای حداقل ۴ میلیون دانش‌آموز در شاد برگزار می‌شود.

برگزاری هفدهمین برنامه گفتگوی هفته با حضور معاون رئیس‌جمهور

در راستای سلسله برنامه‌های گفتگو بر محور تحول وزارت آموزش‌وپرورش، هفدهمین برنامه گفتگوی هفته با حضور معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به‌عنوان مهمان ویژه و اعضای شورای معاونان، مدیران کل استان‌ها و مدیران 760 منطقه آموزش‌وپرورش کشور، پنجم بهمن ماه در بستر شبکه شاد به‌صورت زنده برگزار شد.

انجام گفتگوهای عمیق درباره فرهنگ ایثار در مدارس

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش‌وپرورش در این برنامه با تأکید بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اظهار کرد که هر مدرسه را به یک آزمایشگاه بزرگ برای گفتگوهای عمیق درباره ایثار تبدیل کنیم چراکه هیچ‌ موضوعی به‌اندازه تأمل در انجام این هدف ظرفیت‌های یادگیری ما را بالا نمی برد.

اوحدی: اجازه قلع و قمع مدارس را در تعلیم و تربیت نمی‌دهیم

سعید اوحدی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز با تاکید بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اظهار کرد بسیاری از خانواده‌ها تاکید دارند اگر در جنگ نبودند فرزندانشان را در مدارس شاهد ثبت‌نام کنند چرا که در این مدارس به شکلی تامین و تضمین فضایل اخلاقی بیشتر فراهم است.

تا پایان هفته گزارشی از حضور دانش‌آموزان در مدارس می‌گیریم

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش‌وپرورش در حاشیه هفدهمین برنامه از سلسله برنامه‌های گفتگوی هفته نیز با تاکید بر اینکه خانواده‌ها برای اطمینان پیدا کردن از رعایت شیوه نانه‌های بهداشتی به مدارس سر بزنند گفت که تا پایان هفته گزارشی از حضور دانش‌آموزان در مدارس می‌گیریم.

نام‌گذاری مدارس آماده افتتاح در دهه فجر به نام شهید فخری‌زاده

مهراله رخشانی‌مهر رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور درباره تعداد مدارس در حال ساخت به نام شهید «محسن فخری‌زاده» همچنین وضعیت نوسازی آبخوری‌ها و سرویس‌های بهداشتی مدارس توضیحاتی داد و گفت: 6 هزار و 900 کلاس درس تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد. همچنین بیش از 750 چشمه سرویس بهداشتی و آبخوری در مدارس فاقد سرویس بهداشتی کشور ساخته می‌شود.

رسالت سازمان دانش‌آموزی تحقق گام دوم انقلاب است

وزیر آموزش و پرورش با برشمردن توانمندی‌های سازمان دانش‌آموزی در جهت تقویت بلوغ اجتماعی دانش‌آموزان تاکید کرد که این سازمان می‌تواند به یک سازمان راهبردی با اهداف بسیار بلند تبدیل شود.

حاجی میرزایی اظهار کرد: سازمان دانش‌‌آموزی باید دانش‌آموزان را برای تحقق گام دوم انقلاب آماده کند و باید به یک سازمان راهبردی با اهداف بسیار بلند تبدیل شود.

چگونگی کمک سازمان دانش‌آموزی به افزایش مهارت دانش‌آموزان

علی نقی یزدان پناه مشاور معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی در دومین روز آموزش مربیان پیشتاز با اشاره به کارکردهای مختلف آموزش و پرورش به نقش سازمان دانش‌آموزی در رشد و پرورش دانش‌آموزان پرداخت.

وی گفت: سازمان دانش‌آموزی یک تشکل نیست بلکه مجموعه ای است که می‌تواند ده‌ها تشکل را در خود جای دهد.

جوهره کار سازمان دانش‌آموزی و تشکل پیشتازان نقش‌ پذیری دانش‌‌آموزان است

رئیس سازمان دانش‌آموزی در این دوره آموزشی با بیان تعریف تربیت براساس سند تحول بنیادین تاکید کرد که برای تربیت یک فرد در تمام ساحت‌‌های تربیتی باید افراد را چند بعدی تربیت کنیم.

علیرضا کاظمی بیان کرد: سند تحول بنیادین یک سند تربیتی است؛ تربیت در سند، تکوین شخصیت تعریف شده است و ما باید موقعیت‌های تربیتی را برای دانش‌آموزان ایجاد کنیم.

ماجرای انتشار تصویر تنبیه بدنی دانش‌آموز منطقه طارم سفلی چه بود؟

آموزش و پرورش استان قزوین درباره عکس منتشر شده در فضای‌مجازی که مربوط به یک دانش‌آموز از منطقه طارم بوده و گویا از سوی مدیر آموزگار مدرسه مورد ضرب و شتم قرار گرفته شده است؛ اطلاعیه ای صادر کرد.

ارائه خدمات مشاوره رایگان به دانش‌آموزان

مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اقدامات مشاوران در مدارس کشور را برشمرد و بر ارائه خدمات مشاوره به تمام دانش‌آموزان برای جلوگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد.

مسعود شکوهی گفت: اجرای آزمون‌های غربالگری اولیه برای تمام دانش‌آموزان انجام می‌شود همچنین اجرای آزمون روانی _ اجتماعی در سامانه همگام برای نقشه خطرپذیری و ترسیم نیم رخ روانی و اجتماعی دانش‌آموزان متوسطه اول و دوم کشور برگزار می‌شود.

اعمال مدرک دوم فرهنگیان از ماه جاری

وزیر آموزش‌وپرورش در نشست با مدیران مدارس آموزش‌وپرورش استان لرستان با اشاره به اعمال مدرک دوم فرهنگیان از ماه جاری و پیگیری مسکن فرهنگیان و لایحه رتبه بندی در هیات وزیران با جدیت بیشتر گفت تلاش می‌شود تا بتوان در سال 1400 شرایط بهتری را ازنظر کاری و ارائه خدمات رفاهی فراهم کرد.

تشریح عملکرد آموزش‌وپرورش در افزایش ایمنی و آموزش مقررات راهنمایی و رانندگی

کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش در آئین اختتامیه جشنواره جوانه‌های راه با برشمردن فعالیت‌های آموزش‌وپرورش در افزایش ایمنی و آموزش مقررات راهنمایی و رانندگی عملکرد این نهاد را تشریح کرد.

انتخاب آموزش و پرورش به عنوان دستگاه برتر در گرامیداشت چهلمین سال دفاع مقدس

در نهمین جلسه هیئت امنای بنیاد حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس که به ریاست سرلشکر حسن باقری رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح برگزار شد وزارت آموزش و پرورش از میان دستگاه‌های لشکری و کشوری به عنوان دستگاه برگزیده در نکوداشت چهلمین سال دفاع مقدس و توسعه و تحکیم فرهنگ ایثار و شهادت معرفی و مورد تجلیل قرار گرفت.

افتتاحیه دهمین دوره مجلس دانش‌آموزی با حضور معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر آموزش و پرورش

قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌‌آموزی از افتتاح دهمین دوره مجلس دانش‌آموزی خبر داد که بعدازظهر روز چهارشنبه با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزیر آموزش و پرورش افتتاح شد.

بحری‌زاده گفت: پیشگامان بیانیه گام دوم انقلاب، نمایندگان مجلس دانش‌آموزی هستند.

این مراسم با سخنرانی اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش و علیرضا کاظمی رئیس سازمان دانش‌آموزی برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار