اجرای هزار برنامه فرهنگی در دهه فجر در مدارس خراسان جنوبی

بیرجند(پانا)- مدیر کل آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی اعلام کرد در ایام دهه فجر بیش از هزار برنامه فرهنگی و هنری توسط دانش آموزان دخترو پسر مدارس استان اجرا می شود که 34 برنامه به صورت محوری و استانی برگزار می شود.

کد مطلب: ۱۱۵۷۴۹۵
لینک کوتاه کپی شد
اجرای هزار برنامه فرهنگی در دهه فجر در مدارس خراسان جنوبی

محمدعلی واقعی، مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، صبح امروز در نشست صمیمی و مطبوعاتی با اصحاب رسانه اظهار کرد: نواختن زنگ انقلاب در 2هزار و 700 مدرسه، اجرای 42 سرود به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در مرکز استان، بازخوانی اتفاقات انقلاب، یادواره مادران اسمانی، مسابقات و جشنواره های فرهنگی و هنری و قرآنی از مهم ترین این برنامه ها به شمار می رود.

او از اجرای برنامه های دهه فجر به عنوان تداعی بخش شور و حال فضای به وجود آمده در روزهای نخستین انقلاب است، افزود: برگزاری پویش های متنوع در فضای مجازی، برپایی مسابقات قرانی دربخش های مختلف قرآن، عترت، نماز، احکام و نهج البلاغه، اجرای سرودهای انقلابی، غبار روبی مزار شهدا و به آتش کشیدن پرچم های آمریکا و اسرائیل از دیگر این برنامه ها به شمار می رود.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از رونمایی 5 کتاب با موضوع زندگی نامه شهدای دانش آموز استان و عناوین دو قدم از سنگر، چکاوک ها نمی‌میرند، هدیه سفید، پسر هوا دختر آدم و جِغِله های جنگ با همکاری ستاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس خبر داد و افزود: همه دستاوردها و موفقیت های امروز ما مرهون خون پاک شهیدان والا مقامی است که در روزهای انقلاب سنگ فرش خیابان ها و پس از آن میادین دفاع از حریم و حرم را سرخ فام کردند.

رئیس کارگروه فرهنگیان و دانش آموزان ستاد دهه مبارک فجر خراسان جنوبی، با اشاره به برگزاری دومین یادواره مکتب تربیتی شهید حاج قاسم سلیمانی در ایام ا... دهه فجر، تصریح کرد: همچنین در ایام ا... دهه مبارک فجر ضمن گرامیداشت یاد و نام 5 معلمی فداکار استان که تا آخرین لحظات زندگی خود دست از تعلیم و تربیت فرزندان این خطه برنداشتند، در همایشی از مجاهدت ها و تلاش های فرهنگیان در دوران کرونا تجلیل می شود.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش خراسان جنوبی، از اجرای طرح هر مدرسه یک تبلت برای کمک به دانش آموزان نیازمند در مدارس استان خبر داد و ابراز کرد: به دلیل مشکلات اقتصادی خانواده ها، در حال حاضر بیش از 18 هزار دانش آموز دختر و پسر استان از گوشی و تبلت هوشمند بی بهره هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار