نخستین کنگره ملی شهدای دانش‌آموز دختر برگزار می‌شود

ساری (پانا) - نخستین کنگره ملی شهدای دانش‌آموز دختر سراسر کشور به دبیری بسیج دانش‌آموزی مازندران برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۵۷۴۴۱
لینک کوتاه کپی شد
نخستین کنگره ملی شهدای دانش‌آموز دختر برگزار می‌شود

نخستین کنگره ملی شهدای دانش‌آموز دختر سراسر کشور به دبیری بسیج دانش‌آموزی مازندران در سه مقطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم برگزار می‌شود.

زهرا ابراهیمی معاون خواهران سازمان بسیج دانش‌آموزی مازندران و دبیر این کنگره به پانا گفت: «هدف ما صرف برگزاری یک کنگره نیست بلکه الگوسازی از شهدای دانش‌آموز برای دانش‌آموزانمان است.»

او به سه گام تعریف شده در برگزاری کنگره شهدای دانش‌آموز دختر اشاره کرد و توضیح داد: «در گام نخست که به معرفی شهدا اختصاص دارد، با انتشار یک فراخوان از دانش‌آموزان خواسته‌ایم که در محورهای خواسته شده طبق موضوعات مطرح شده، آثار خود را برای دبیرخانه ارسال کنند.»

به گفته ابراهیمی دانش‌آموزان مقطع ابتدایی با عنوان «من و همکلاسی شهیدم» در پایه اول تا سوم، می‌توانند نقاشی‌های خود با موضوع خاطرات و رفتارهای خوب شهدای دانش‌آموز دختر، در پایه چهارم تا ششم انشاهای خود با موضوع ویژگی‌های اخلاقی و رفتاری دانش‌آموزان دختر در مدرسه و ایام مدرسه با تیتر مثل ..... باشیم را برای ما بفرستند. همچنین همه دانش‌آموزان ابتدایی می‌توانند روزنامه‌دیواری با موضوع شهدای دانش‌آموز دختر را به همراه خانواده تهیه و برای دبیرخانه ارسال کنند.»

او به حضور دانش‌آموزان مقطع متوسطه اول با موضوع کلی مسئله شهدا و زندگی ابدی در این فراخوان اشاره کرد و گفت: «در این بخش بهترین پژوهش یا مقاله با موضوع «چطور انسان به یک زندگی ابدی دست می‌یابد؟» و بهترین کلیپ کوتاه با موضوع زندگی ابدی شهدا و نیز بهترین شعر، داستان و داستانک با موضوعات به نام اسوه‌های همکلاسی شهدای دانش‌آموز دختر، شهدا زنده‌اند نزد خدا روزی می‌خورند و زندگی ابدی یعنی این.. انتخاب خواهد شد.»

دبیر کنگره ملی شهدای دانش‌آموز دختر به بخش تیم روایت فتح دخترانه فراخوان این کنگره اشاره کرد که ویژه دانش‌آموزان مقطع متوسطه دوم برای ساخت مستند، انیمیشن و فیلم کوتاه اشاره کرد و گفت: «همچنین دانش‌آموزان این مقطع می‌توانند نرم‌افزار یا اپلیکیشن با محوریت شهدای دانش‌آموز دختر را طراحی و به دبیرخانه ارسال کنند.»

ابراهیمی مهلت ارسال آثار را تا 15 بهمن مصادف با میلاد حضرت زهرا (س) و آی‌دی kongereh_meli5@ و kongereh_meli6@ را مسیر ارسال آثار اعلام کرد.

او یادآوری کرد که در برگزاری این کنگره از تمام تشکل‌های دانش‌آموزی دعوت به همکاری شده است.

ابراهیمی گام ترویج سبک زندگی شهدایی و گام رفتارسازی شهدا از طریق دانش‌آموزان دختر را از گام‌های بعدی کنگره برشمرد که بعد از برگزاری آن در اسفند سال جاری، اجرا خواهد شد.

شهید طاهره هاشمی که شهید شاخص ملی سال 92 اعلام شد، شهید طوبی یزدان‌خواه، شهید نغمه باقری و شهید ندا باقری 4 شهید دانش‌آموز استان مازندران هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار