کارشناس ارشد مشاوره و پیشگیری ازآسیب‌های اجتماعی آموزش پرورش رودهن:

ضرورت آموزش مهارت تاب‌آوری در جامعه و در شرایط کرونا

رودهن (پانا) - اخبارنگران کننده رسانه‌ها ناشی ازکرونا،اعلام آمارتلفات،ساخت و نحوه تزریق واکسن کرونا موجب شده تا بار روانی و افکارمنفی روی خانواده‌ها به ویژه دانش‌آموزان اثر بگذارد.

کد مطلب: ۱۱۵۷۴۲۲
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت آموزش مهارت تاب‌آوری در جامعه و در شرایط کرونا

سیده طیبه حسینی قائم مقام، کارشناس ارشد مشاوره و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش و مدیر مرکز مشاوره مدرسه رودهن در گفت و گو با پانا اظهار کرد: با توجه به شرایط کرونا و قرنطینه که حدود یک سال است خانواده‌ها با آن دست به گریبان هستند، بسیاری از مولفه‌هایی که سلامت افراد را ارتقاء می‌بخشند از جمله تفریحات سالم، ورزش در محیط باز، ورزش‌های رقابتی، رفت و آمدهای خانوادگی و حتی زیارت اماکن مقدس به دلیل شیوع کرونا کنار گذاشته شدند و در برخی موارد موجب بروز مشکلاتی در روابط زوجین شده و حتی به صورت مشکلات بین والدین و فرزندان نیز خود را نشان داده است.

او در ادامه افزود: اخبار نگران کننده رسانه‌ها ناشی ازکرونا، اعلام آمار تلفات، ساخت و نحوه تزریق واکسن کرونا و... موجب شده تا بار روانی و افکار منفی روی خانواده‌ها به ویژه دانش‌آموزان اثر داشته باشند و امنیت که یکی از نیازهای اساسی دانش‌آموز به‌ویژه در دوران نوجوانی و در جمع خانواده است را در معرض خطر قرار دهد‌.

او با ابراز نگرانی از دوران پساکرونا نیز گفت: احساس عدم امنیت، استرس بالا و اضطراب که در افراد به دلیل عدم حضور در اجتماع ایجاد شده که سطح سلامت خانواده‌ها و به ویژه دانش‌آموزان را پایین آورده و باعث شده تا آسیب‌های اجتماعی را بیش از پیش شاهد باشیم و ما را به عنوان متولیان این امر نگران دوران پساکرونا کند که با حجمی از آسیب‌های اجتماعی روبرو خواهیم شد.

حسینی، قائم مقام با ارائه راهکارهایی در این زمینه تصریح کرد: کارهایی که ما در این زمینه برای کاهش اضطراب و کنترل افسردگی و نگرانی‌ها پیشنهاد می‌دهیم این است که خانواده‌ها روابط خود را با هم استحکام بیشتری ببخشند و سعی کنند تا روابط بین والدین با فرزندان را بیشتر تقویت کنند، خانه و خانواده را محل امن و آرامش قرار بدهند و در صورت امکان از بعضی مسائل حاشیه‌‌ای دوری کنند و درگیری‌های لفظی و کلامی را کاهش دهند و سعی کنند در محیط خانواده شادی را ایجاد کنند و اگر این نشاط وجود داشته باشد سطح اضطراب‌ها و استرس‌ها کاهش پیدا خواهد کرد و ما می‌توانیم این دوره را با کمترین آسیب و با تجربه موفق پشت سر بگذاریم.

کارشناس ارشد مشاوره و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش رودهن ادامه داد: اگه مهارت تاب‌آوری را بتوانیم در جامعه آموزش بدهیم می‌توانیم از این چالش به سلامت عبور کنیم و برای دانش آموزان و نوجوانان آزمون و خطای مثبت ایجاد کنیم که برای آینده بتوان از این تجربه موفق استفاده کرد.

خبرنگار دانش‌آموز: کوثر شهرباف

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار