دبیرخانه کشوری پایگاه مجازی گفتمان دینی در آموزش و پرورش فارس افتتاح شد

شیراز (پانا) - به گفته مدیرکل آموزش وپرورش فارس دبیرخانه کشوری پایگاه مجازی گفتمان های دینی در راستای توسعه و تعمیق سه منشور نورانی قرآن، عترت و نماز به اداره کل آموزش وپرورش فارس واگذار شده است.

کد مطلب: ۱۱۵۷۳۱۹
لینک کوتاه کپی شد
دبیرخانه کشوری پایگاه مجازی گفتمان دینی در آموزش و پرورش فارس افتتاح شد

فرهاد اسماعیلی در آیین افتتاحیه دبیرخانه کشوری پایگاه مجازی گفتمان دینی در فارس، با اشاره به اینکه بحث گفتمان دینی یکی از اصیل ترین گفتمان هایی است که جامعه ما خصوصا دانش آموزان به آن نیاز دارند گفت: در این راستا اداره کل قرآن، عترت و نماز وزارت متبوع دبیر خانه کشوری پایگاه مجازی فعالیت گفتمان های دینی را به این اداره کل واگذار کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس افزود: این دبیرخانه تحت نظارت معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل در اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش فارس است.

اسماعیلی گفت: با استمرار شیوع ویروس کرونا این احتمال می رفت که بحث های پرورشی مغفول بماند اما با تلاش حوزه معاونت پرورشی وزارت متبوع در سطح استان ها این فعالیت ها نه تنها کم رنگ نشد بلکه پررنگ و با اقتدار وارد شد و اثرگذاری خوبی داشت.

وی افزود: هر چند که ما معتقدیم هر اتفاقی در فضای مدرسه به عنوان کانون تربیتی محله بیافتد قطعا موثرتر خواهد بود اما شاهد بودیم در شرایط بحران یک استفاده حداکثری از ظرفیت ها صورت گرفت.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری ضرورت ورود به عرصه فعالیت ها در فضای مجازی را به عنوان یکی از مباحث مهم مطرح کردند گفت: در این راستا وزارت آموزش و پرورش در این عرصه بزرگ و پیچیده به جد و عالمانه وارد شد و در تمام استان ها فعالیت های خوبی صورت گرفت.

اسماعیلی با اشاره به اقدامات خوب حوزه پرورشی در استان فارس گفت: اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش فارس نیز 17 کانال تخصصی داشتند که در استان ها پوشش دادند و این نشان از گرفتن پیام مقام معظم رهبری است.

وی افزود: همکاران ما در سراسر کشور سعی کردند بیشترین بهره را از فضای مجازی ببرند و در این زمینه بهترین محتواها تولید و بروز شد و نیز حضور دانش آموزان در تولید محتوا فضا را گسترده تر و فنی تر کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس گفت: امیدواریم با بهره گیری از تجربیات و همکاری رابطین سی و دو استان برای فعالیت های فراگیر و مستمر به صورت تخصصی در این دبیرخانه و با استفاده از تجاربی که در استان فارس و شهر شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت در خصوص مباحث دینی ، قرآن و عترت است بتوانیم یک گفتمان اصیل دینی و اثرگذار را که نیاز جامعه جهانی است ترویج دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار