ایجاد زیر ساخت های استانی در آموزش مجازی فرهنگیان خراسان رضوی

مشهد(پانا)- مدیر امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی گفت مسئله کرونا یک اتفاق غیرمنتظره بود که بر کل زندگی انسان ها تاثیر گذاشت. از اسفند که کشور با این اتفاق مواجه شد، هیچ آمادگی برای مسئله و آموزش آنلاین در بستر فضای مجازی وجود نداشت، اما در همین چند ماه از اسفند سامانه هایی ایجاد شد که البته در سطح ملی هم دانشگاه فرهنگیان کشور سامانه هایی را طراحی کرده بود که برای تمام استان ها این بستر استفاده می شود.

کد مطلب: ۱۱۵۷۲۶۸
لینک کوتاه کپی شد
ایجاد  زیر ساخت های استانی در آموزش مجازی فرهنگیان  خراسان رضوی

رمضان نیری در گفت و گو با پانا اظهار کرد: یک رابطه معنی دار بین فعالیت های فرهنگی، ورزشی مذهبی و علمی وجود دارد، فعالیت های دانشجو در دوران دانشجویی بسیار رابطه مستقیمی با شغل و مسئولیت های آینده دارد.
وی در مورد نوع یادگیری گفت: ما یک موردی داریم به نام یادگیری بین الاشخاصی که نوع فعالیت و یادگیری آن با فعالیت های درسی تفاوت های بسیار دارد. ما نباید این نوع یادگیری را سبک بشماریم. باید بدانیم نتیجه این نوع یادگیری در بین این ارتباطات شکل می گیرد و به هر میزانی که دانشجو در این فعالیت‌ها قرار گیرد رشد بیشتری نصیب او می شود.
وی در ادامه افزود: چیزی که بنده در این دانشگاه بیشتر از همه چیز به آن تاکید داشتم نظام ارتباطی در یک محیط آموزشی، فرهنگی دانشگاه فرهنگیان است، روابطی که بین دانشجویان برقرار است، روابطی که بین استاد و دانشجو برقرار است، روابطی که بین دانشجویان و مسئولین دانشگاه برقرار است. این شبکه فوق‌العاده برای من با اهمیت است به مانند یک خانواده اینها کنار هم به این نتیجه مطلوب می رسند.
نیری در مورد تاثیرگذاری افراد در مجموعه دانشگاه فرهنگیان گفت: همیشه در نظر داشتیم که تمام افراد در این شبکه تاثیرگذار باشند، سعی کردیم احساس کنند که یک حامی دارند، مثل یک پدر، برای یک خانواده که همیشه از مجموعه خود به خوبی حمایت می کند. در واقع، سعی کردم از دانشجو حمایت کنم.
وی در ادامه افزود: مسئله نقد و انتقاد برای ما بسیار مهم است و فضایی ایجاد کنیم تا دانشجویان انتقادات خودشان را بیان کنند.
رئیس دانشگاه فرهنگیان استان خراسان رضوی گفت: نیازهای آموزشی دانشجویان را سعی کردیم متناسب با سند تحول بنیادین، یعنی آموزشی، مهارتی، تخصصی و تربیت محوری که رسالت دانشگاه فرهنگیان با توجه به سند تحول بنیادین است پوشش دهیم.
وی در ادامه در مورد مسئله پژوهش اعلام کرد: سعی ما بر این بوده که در حوزه پژوهشی هم در قسمت همکاران و هم در قسمت دانشجویان فعال باشیم، چند سال متوالی با توجه به طرح‌های پژوهشی معاونت علمی پژوهشی وزارت آموزش و پرورش، ما جزو استان‌های برتر هستیم.
نیری در مورد مسائل فرهنگی اظهار کرد: در حوزه فرهنگی مسئله نماز، قرآن و شهدا زیربنای مسائل اعتقادی ماست. تا حد توان از تشکل‌های دانشجویی مانند بسیج، شورای صنفی، انجمن اسلامی حمایت کردیم و اجازه دادیم که آنها فعالیت های لازم برای اعتلای رفتاری پویای دانش آموزان ایجاد کنند.
در حوزه رفاهی در این مدتی که دانشجویان در دانشگاه حضور نداشتند، تغییرات بسیار گسترده‌ای رخ داده چه در مبحث ورزشی، چه در حوزه خوابگاهی و چه در بخش سلف دانشجویی ما سعی کردیم این ها را به حد استاندارد برسانیم که در مقایسه با دانشگاه ها و پردیس های فرهنگیان کشور از جایگاه بهتری برخوردار هستند.
نیری گفت: مسئله کرونا یک اتفاق غیرمنتظره بود که بر کل زندگی انسان ها تاثیر گذاشت و ما هم از این مقوله جدا نبودیم. از اسفند که ما با این اتفاق مواجه شدیم هیچ آمادگی برای مسئله و آموزش آنلاین در بستر فضای مجازی را نداشتیم، اما در همین چند ماه از اسفند سامانه هایی را ایجاد کردیم. البته در سطح ملی هم دانشگاه فرهنگیان کشور سامانه هایی را طراحی کرده بودند که برای تمام استان ها استفاده می شود و ما هم از این بستر استفاده می کنیم.
وی در ادامه گفت: خراسان رضوی علاوه بر سامانه هایی که از این وزارتخانه سازماندهی شده، سامانه های جدا و استانی برای کار تشکیل داده است. ما سعیمان بر این بوده که اساتید را بلافاصله با توجه به سامانه های ایجاد شده متوجه کنیم و برای آنها دوره‌های آموزشی برگزار کردیم و در چند نوبت آموزش سامانه را به صورت حضوری ارائه دادیم تا در بخش آموزش مجازی مشکل نداشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار