رشد 766 درصدی پوشش تحصیلی دانش‌آموزان طیف اوتیسم در خراسان شمالی

تهران (پانا) - پوشش تحصیلی دانش‌آموزان طیف اوتیسم در خراسان شمالی 766 درصد رشد داشته است.

کد مطلب: ۱۱۵۷۲۵۸
لینک کوتاه کپی شد
رشد 766 درصدی پوشش تحصیلی دانش‌آموزان طیف اوتیسم در خراسان شمالی

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، آمار دانش آموزان طیف «اوتیسم» در خراسان شمالی نسبت به سال‌های گذشته با تشخیص‌های دقیق متخصصان در حوزه تشخیص و ارزیابی آموزش‌وپرورش استثنایی خراسان شمالی افزایش‌یافته است.

ازجمله دلایل افزایش آمار این طیف از دانش آموزان دقیق‌تر شدن تشخیص‌ها توسط متخصصان این حوزه، عوامل ژنتیکی و محیطی، سبک زندگی، مسائل روحی و روانی و مسائل اپی ژنتیک است. با شناسایی و پیگیری‌های انجام‌شده آمار دانش آموزان اوتیسم از سال 96 تاکنون از 6 نفر به 52 نفر در استان خراسان شمالی رسیده است.

پوشش 766 درصدی دانش آموزان طیف اوتیسم

در همین مدت پوشش دانش آموزان طیف اوتیسم به 766 درصد نسبت به 3 سال گذشته در استان خراسان شمالی رسیده است که با روند شناسایی که کارشناسان این حوزه در پیش‌گرفته‌اند، آمار دانش آموزان اوتیسم در استان بیشتر هم می‌شود.

یکی از فعالیت‌های خوب برای دانش آموزان اوتیسم، مناسب‌سازی و تفکیک مدرسه تخصصی اوتیسم در استان است که با راه‌اندازی آن از سال 98، با توجه به ویژگی‌های منحصربه‌فرد دانش آموزان طیف اوتیسم، جداسازی آن‌ها از دیگر دانش آموزان انجام‌شده و آموزش‌های لازم متناسب با شرایطی که دارند ارائه می‌شود.

مدرسه‌ای برای 50 سال آینده

مدرسه جدید ویژه طیف اوتیسم در خراسان شمالی در شهر بجنورد در حال ساخت است. طراحی و ساخت این مدرسه به‌گونه‌ای است که تا 50 سال آینده جوابگوی دانش آموزان طیف اوتیسم خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار