رشد مصرف برق در کشور

تهران (پانا) - مصرف برق کشور که در ۹ روز اخیر روند کاهشی پیدا کرده بود، در ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه روز گذشته دوباره وارد کانال ۴۰ هزار مگاواتی شد، این موضوع باعث افزایش نگرانی درباره وضعیت تامین سوخت نیروگاه‌ها و احتمال بازگشت خاموشی‌ها شده است.

کد مطلب: ۱۱۵۷۲۲۲
لینک کوتاه کپی شد
رشد مصرف برق در کشور

براساس تازه ترین گزارش شرکت مدیریت شبکه برق ایران روز چهارم بهمن ماه میزان مصرف برق به عدد چهل هزار و ۱۰ مگاوات رسید که در مقایسه با مدت مشابه پارسال (۳۴ هزار و ۱۰۸ مگاوات برق) رشد بیش از ۵ هزار مگاواتی را نشان می‌دهد.

روند مصرف برق کشور از ۲۵ دی‌ماه کاهشی شده بود به‌گونه‌ای که روز ۲۶ دی‌ماه براساس گزارش شرکت مدیریت شبکه برق ایران که مورد بررسی خبرنگار اقتصادی ایرنا قرار گرفت به ۳۲ هزار و ۷۰۵ مگاوات که پایین‌ترین حد در یک ماه و نیم اخیر بود رسید.

این روند کاهشی که ناشی از اطلاع رسانی متولیان صنعت برق درباره تشویق مشترکان به کاهش مصرف و همراهی مردم بود، دغدغه تامین گاز نیروگاه ها را تا حدودی برطرف و سایه خاموشی را دور ساخته بود.

اما روز گذشته و در ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه با افزایش برودت هوا، میزان مصرف برق هم روند افزایشی به خود گرفت و وارد کانال ۴۰ هزار مگاوات شد که تداوم آن مجدد به نگرانی در باره وضعیت تامین سوخت نیروگاه ها و نیز اعمال احتمالی خاموشی دامن خواهد زد.

همچنین، میزان مصرف برق صنایع در این ساعت به عدد ۳ هزار و ۵۹۴ مگاوات کاهش یافته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار