۶۰درصد بودجه شهرداری فدای متروی تبریز می شود

تبریز(پانا) - عضو شورای شهر تبریز اعلام کرد ۶۰درصد بودجه شهرداری که مختص توسعه حمل و نقل است فقط فدای مترو می شود، در حالی که بعد از تصادف اخیر آن درآمد به یک چهارم کاهش یافته است.

کد مطلب: ۱۱۵۷۱۸۶
لینک کوتاه کپی شد
۶۰درصد بودجه شهرداری فدای متروی تبریز می شود

شهرام دبیری رییس شورای شهر تبریز در این جلسه گفت: تلاش شبانه روزی کارکنان و مدیران شهرداری در زمینه تدوین تعرفه قابل تامل و قدردانی است.
وی در ادامه با تشکر از کارکنان شهرداری به جهت تلاش های شبانه روزی برای بازگشایی معابر در زمان بارش برف،گفت: شهرداری باید در برف روبی ها از استانداردها پیروی کند تا آسیب کمتری به محیط زیست وارد شود.
رییس شورای تبریز با انتقاد از عملکرد شهرداری نسبت بروکراسی اداری اذعان کرد: در خصوص حقوق ایثارگران شاغل در شهرداری انتظار داشتیم هرچه سریع تر لایحه مصوب آن اجرایی شود، اما دلیل طولانی شدن این پروسه قابل قبول نیست.
اکبرنژاد، رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تبریز نیز در ادامه جلسه با بیان اینکه جلسات متعددی توسط کمیسیون فرهنگی برای نامگذاری سال 1400 برگزار شد، ادامه داد: تصمیم بر این شد که سال 1400 ، سال حفظ و احیای هویت تاریخی فرهنگی تبریز باشد.
همچنین در این جلسه شهردار تبریز لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ را تقدیم شورا کرد که مورد بررسی اعضا نیز قرار گرفت. بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری تبریز بدون احتساب ارقام تکراری مبلغ ۵۷۷۷میلیارد خواهد شد.
مسعودی ریحان ضمن انتقاد از بودجه اختصاص یافته به مترو گفت: بیش از ۶۰درصد بودجه شهرداری تبریز به توسعه حمل و نقل اختصاص یافته است، اما در واقع این ۶۰ درصد برای توسعه مترو است نه جای دیگر و متاسفانه به توسعه اتوبوسرانی، احداث خیابان، مسیر دوچرخه و... نیز تعلق می گیرد.

وی ضمن تشریح عملکرد مترو افزود: با توجه به مبالغ هنگفتی که به مترو اختصاص داده شده است؛ مترو چقدر توانسته در حمل و نقل عمومی تاثیر مثبتی داشته باشد؟ مترو روزانه ۱۲میلیون تومان درآمد داشته است که بعد از تصادف اخیر به ۳میلیون تومان کاهش یافته است.
همچنین در این جلسه تعرفه عوارض محلی سال ۱۴۰۰مورد بررسی قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار