توصیه‌های یک پزشک متخصص اطفال در مورد شرایط کنونی؛

تمام کودکان بالای ۲ سال در مکان‌های عمومی،باید ماسک بزنند

ملارد(پانا)- با توجه به شیوع وسیع و گسترده ویروس کرونا در سرتا سر جهان و با توجه به در معرض خطر بودن کودکان به‌عنوان گروه‌های حساس نسبت به ابتلا به بیماری، اهمیت کسب اطلاعات در این زمینه واجب و ضروری است. کودکان خردسال هم مانند افراد بزرگسال در معرض خطر ابتلا به ویروس کووید ۱۹ هستند.

کد مطلب: ۱۱۵۷۰۶۲
لینک کوتاه کپی شد
تمام کودکان بالای ۲ سال در مکان‌های عمومی،باید ماسک بزنند

سمیه شیخی، پزشک متخصص اطفال است و در مورد گستره سنی بیماران به پانا گفت: در ایران متأسفانه بیمه‌ها تا ۱۴ سالگی را به عنوان اطفال می‌پذیرند، اما از تولد تا ۱۸ سالگی محدوده کودک حساب می‌شود.

او در مورد نحوه و شکل بیماری کرونا در اطفال تشریح کرد: بچه‌ها هم همانند بزرگسالان به کرونا مبتلا می‌شوند و حتی در معرض بیماری شدید و عوارض آن هستند. اما به نسبت بزرگسالان کمتر به بیماری شدید مبتلا می‌شوند و تعداد روزهای بستری به نسبت بزرگسالان کمتر است. بیشترین علامت کرونا سرفه و تب است. اما در کل اگر کودکی ۳ مورد از علایم زیر را داشت، مبتلا به کروناست. خستگی، سردرد، درد عضلات، سرفه، گرفتگی بینی یا آبریزش بینی، از دست دادن حس چشایی یا بویایی گلودرد، تنگی نفس، اسهال و تهوع یا استفراغ.

این پزشک متخصص اطفال همچنین در مورد ماسک زدن کودکان گفت: تمام کودکان بالای ۲ سال در مکان‌های عمومی باید ماسک بزنند.

شیخی به خانواده‌های دارای فرزند کم سن و سال توصیه کرد: حتی الامکان از رفتن به مکانهای شلوغ پرهیز کنند و از افراد مشکوک به بیماری دوری کنند.

او تأکید کرد: بعد از برگشتن از محیط خارج به منزل، دست‌ها را بشویند و فاصله اجتماعی را رعایت کنند. همچنین سطوحی که کودک با آن در ارتباط است، حتی اسباب‌بازی کودک را ضدعفونی کنند.

این پزشک متخصص اطفال، خاطرنشان کرد: والدین در مورد بیماری با کودک صحبت کنند و به پرسش‌های او پاسخ دهند. افرادی که علامت دارند تا ۲ هفته نباید مدرسه بروند و با دست شسته نشده چشم و بینی و دهان را لمس نکنند و داخل دستمال عطسه و سرفه کنند.

خبرنگار: سحر شیخی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار