60 درصد مدارس آذربایجان غربی در مناطق صعب‌العبور قرار دارند

تهران (پانا) - از پنج هزار و 80 مدرسه استان بیش از 60 درصد در روستاهای برف‌گیر و صعب‌العبور است که با بارش برف ارتباط آن‌ها با مناطق دیگر قطع می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۵۶۹۴۵
لینک کوتاه کپی شد
60 درصد مدارس آذربایجان غربی در مناطق صعب‌العبور قرار دارند

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، مدیرکل استان آذربایجان غربی گفت: این استان یک استان طولی است و استان‌های طولی مشکلی که دارند عدم برقراری ارتباط مفید و مستمر بین نقاط شمالی و جنوبی آن‌ها است و این‌یک ضعف عمده است و کوهستانی بودن نیز بر این مشکلات می‌افزاید.اغلب روستاهای استان در دامنه کوهستان‌ها بوده و صعب‌العبوراست از پنج هزار و ۸۰مدرسه استان بیش از ۶۰درصد در روستاهای برف‌گیر و صعب‌العبوراست که با بارش برف ارتباط آن‌ها با مناطق دیگر قطع می‌شود.

وی درباره بهره‌مندی دانش آموزان این استان از آموزش‌های شبکه شاد گفت: از کل دانش آموزان استان ۵۲۰هزار ۳۴۴نفر توانستند در شاد احراز هویت شوند و ۴۶۴هزار نفر توانستند بین یک و نیم تا سه ساعت آنلاین باشند که ۸۹.۳۱درصد دانش آموزان احراز هویت شده استان هستند.

وی اظهار کرد: ۱۰.۶۹درصد دانش آموزان استان آنلاین نبودند هرچند که بعد از اعلام اینکه امتحانات امکان برگزاری حضوری دارد هشت درصد بالا رفته است و دانش آموزان فعال شدند.

منافی گفت: افراد غیرفعال سخت‌افزار نداشتند و در مناطقی بودند که پوشش اینترنتی وجود نداشت یا در نقاط صفر مرزی قرار داشتند.

وی افزود: در راستای پوشش آموزش‌های مجازی، چهار هزار مودم توزیع شد و یک هزار و ۱۷۷روستا و یک هزار و ۵۵۴منطقه شهری تحت پوشش اینترنت و تلفن قرار گرفتند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش آذربایجان غربی اظهارکرد: ۱۵، ۲۲درصد دانش آموزان در شاد هرگز ثبت‌نام نکردند که از طریق بسته‌های آموزشی، مدرسه تلویزیونی، سی دی و فلش و درسنامه تحت پوشش قرار گرفتند.

منافی گفت: در یک هزار و ۱۰۰روستا که تعداد دانش آموزان کمتری بین پنج‌تا ۱۰نفر داشتند آموزش حضوری برقرار بود و حدود ۲۰۰مدرسه متوسطه اول و دوم که در حالت سفید و آبی بودند از آموزش حضوری برخوردار بودند که ۱۶۰هزار و ۷۸۰نفر دانش آموزان استان را شامل می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار