معاون شهرسازی شهرداری تهران در گفت‌وگو با پانا توضیح داد

مذاکره و رایزنی برای حفظ بافت تاریخی محله جماران

تهران (پانا) - معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران درباره مذاکره شهرداری با وزارت راه و شهرسازی مبنی بر حفظ بافت تاریخی محله جماران توضیحاتی داد.

کد مطلب: ۱۱۵۶۸۴۷
لینک کوتاه کپی شد
مذاکره و رایزنی برای حفظ بافت تاریخی محله جماران

عبدالرضا گلپایگانی در گفت‌وگو با پانا درباره تذکر رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران درباره حفظ بافت تاریخی محله جماران اظهار کرد: «بعد از تذکر آقای حق‌شناس، شهرداری تهران با وزیر راه و شهرسازی مکاتبه‌ای انجام داد که در آن نامه یکسری موارد، اشکالات و ایرداتی که مد نظر بود به وزیر اعلام شد. جلسه‌ای هم برای بررسی بندهای نامه با حضور کارشناسان، معاونان وزیر راه و دبیر شورای عالی شهرسازی، مشاور و تهیه کننده طرح تشکیل شد.»

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران ادامه داد: «در این جلسه راجع به همه بندهایی که از نظر ما نقص و اشکال داشت بحث شد و در نهایت قرار شد راجع به بندهایی که پیشنهاد داده‌ایم و چیزی خارج از آنچه با هماهنگی شورای شهر تهران ارسال شده بود، توافقی صورت نگیرد.»

وی با اشاره به تاکید قانون بر حفظ بافت تاریخی محله جماران تاکید کرد: «بند (د) ماده 166 قانون برنامه سوم توسعه تاکید دارد که بافت تاریخی و سنتی محله جماران باید حفظ شود. ما هم تاکید داریم مصوبه مجلس باید اجرا شود و آنچه به شهرداری تهران از شوی شورای عالی شهرسازی ابلاغ می‌شود، هم نباید با آن بند قانونی مغایرت داشته باشد.»

گلپایگانی در پاسخ به این سوال که یکسری عقب نشینی قانونی در حوزه شهرسازی در محله جماران صورت گرفته است آیا این مساله ادامه دارد، گفت: «بحث عقب نشینی نیست. به عنوان مثال موضوعی درباره عقب نشینی برخی املاک که نبش خیابان‌های بالای بیست متر هستند طرح شده است. این املاک در صورتی که عقب نشینی کنند، باقی مانده ملک آنها قابلیت تامین پارکینگ ندارد. برای این امر درخواست کردیم تا با اخذ هزینه ساخت پارکینگ و واریز مبلغ آن به حساب ویژه ساخت پارکینگ، اجازه صدور پروانه داده شود.»

وی افزود: «این مساله برای تردد و شبکه دسترسی و کامل کردن خیابان است و نمونه بارز آن در خیابان پیروزی اتفاق افتاده است که تمام قطعات به جز 13 یا 15 قطعه عقب‌نشینی کردند و تعداد باقی مانده با توجه به اینکه نمی‌توانند برای ملک پارکینگ تامین کنند بلاتکلیف مانده‌اند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار