20 مرکز یادگیری محلی در آذربایجان غربی عضو صندوق کارآفرینی است

ارومیه (پانا) -سرپرست معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش استان عنوان کرد استان آذربایجان غربی دارای 53 مرکز یادگیری محلی است و هم اکنون تعداد 20 مرکز یادگیری استان، عضو صندوق کارآفرینی هستند.

کد مطلب: ۱۱۵۶۵۸۶
لینک کوتاه کپی شد
20 مرکز یادگیری محلی در آذربایجان غربی عضو صندوق کارآفرینی است

با حضور سرپرست معاونت سوادآموزی استان و مدیرکل صندوق کارآفرینی امید، جلسه ویدئو کنفرانس مدیران مراکز یادگیری محلی استان در خصوص شیوه فعالیت و شروع به کار صندوق کارآفرینی مراکز یادگیری در محل سالن شماره 2 اداره کل برگزار شد.

میر صادق جامعی، سرپرست معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش استان در این جلسه گفت: یکی از برنامه های معاونت سوادآموزی استان در سال جاری ایجاد و راه اندازی صندوق کارآفرینی خرد مراکز یادگیری محلی با همکاری صندوق کارآفرینی امید استان در راستای حمایت مالی از مراکز برای ایجاد کارگاه های خرد تولیدی است.

جامعی با بیان اینکه مدیران مراکز یادگیری محلی باید با برنامه و مدیریت منسجم از اعتبار تخصیصی صندوق برای مهارت آموزی به نحو احسن استفاده کنند گفت: با ایجاد کارگاه های خرد محلاتی در مراکز و ایجاد درآمد برای حضور افراد بیسواد در مراکز انگیزه ایجاد می شود تا در کنار کسب درآمد به سوادآموزی نیز مشغول شوند.

سرپرست معاونت سوادآموزی استان افزود: استان آذربایجان غربی دارای 53 مرکز یادگیری محلی است و هم اکنون تعداد 20 مرکز یادگیری استان عضو این صندوق برای اشتغال زایی هستند.

وی با اشاره به حجم ابلاغی سال جاری افزود: مدیران مراکز و سایر همکاران حوزه سوادآموزی باید تلاش کنند تا حجم ابلاغی سازمان نهضت سوادآموزی تحت پوشش قرار گیرد.

این مقام مسئول با اشاره به اجرای طرح ملی پیوند سواد و زندگی با هدف فراهم کردن زمینه لازم جهت آموزش های سوادآموزی و توانمندسازی مخاطبان در زمینه مهارت های زندگی، اجتماعی، حقوق شهروندی و حرفه ای به مخاطبان کم سواد و بی سواد گفت: این طرح در 15 مرکز یادگیری محلی استان برگزار می شود.

جامعی، ضمن تاکید به امر سوادآموزی در کنار مهارت آموزی، بیان کرد: با ایجاد درآمد و اشتغال زایی افراد بیسواد برای سوادآموزی در مراکز جذب می شوند.

گفتنی است در ادامه جلسه آخوندزاده، مدیرکل صندوق کارآفرینی امید، به تشریح نحوه فعالیت صندوق خرد مراکز یادگیری محلی استان برای اشتغال زایی پرداخت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار