باد شدید دید افقی در زاهدان را به 5000 متر کاهش داد

زاهدان (پانا) - رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان اعلام کرد وزش باد شدید و گردوخاک که از صبح امروز در زاهدان شروع شده، شعاع دید افقی در فرودگاه این شهر را به 5000 متر کاهش داد.

کد مطلب: ۱۱۵۶۵۸۴
لینک کوتاه کپی شد
باد شدید دید افقی در زاهدان را به 5000 متر کاهش داد

محسن بستانی در گفت و گو با پانا اظهار کرد: علاوه بر زاهدان، وزش این باد شدید شهر نصرت آباد در غرب زاهدان را نیز فرا گرفته و موجب شده تا دید افقی در محدوده اداره هواشناسی این شهر به 2500 متر کاهش یابد.
وی ادامه داد: تا ظهر امروز بیشینه سرعت وزش باد در زاهدان به 58 کیلومتر بر ساعت رسیده است.
بستانی افزود: بر اساس خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی وزش این باد فردا علاوه بر زاهدان و برخی نواحی مرکزی، سایر نقاط استان را نیز درگیر می کند.
وی افزود: خیزش گردوخاک، کاهش دید افقی و اختلال موقت در ترددهای جاده ای از جمله پیامدهای وزش باد در استان طی امروز و فردا است.
رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: فردا و تشدید جریانات شمالی، روند کاهش 15 درجه ای دما در استان آغاز می شود.
بستانی در بخش دیگری به نوسانات دمایی استان در شبانه روز گذشته اشاره کرد و گفت: در 24 ساعت گذشته زابل در شمال استان با دمای یک درجه سلسیوس سردترین شهر و زرآباد در جنوب استان با بیشینه دمای 28.9 درجه سلسیوس گرمترین شهر استان بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار