پرندگان مهاجر سوژه ای برای کمدین های شمال کشور

رشت ( پانا) - مدیر روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از هنرمندان فعال در حوزه طنز و کمدی خواست با شرکت در جشنواره مجازی استندآپ کمدی شمال کشور با عنوان «لبخند قو» در افزایش شادی در جامعه تلاش کنند.

کد مطلب: ۱۱۵۶۵۸۲
لینک کوتاه کپی شد
پرندگان مهاجر سوژه ای برای کمدین های شمال کشور

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد گیلان، قاسم مصفا اظهار کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری جامعه نیازمند شادی است، بنابراین از علاقمندان می خواهیم از نخستین جشنواره مجازی استندآپ کمدی «لبخند قو» ویژه استان های شمالی کشور باز نمانند.
وی افزود: فراخوان اولین جشنواره مجازی استند آپ کمدی لبخند قو به مناسبت دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی و با محوریت حفاظت از محیط زیست و پرندگان مهاجر برگزار می شود.
وی ادامه داد: این جشنواره به همت و همکاری مشترک انجمن هنرهای نمایشی محمود آباد با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، مؤسسه فرهنگی هنری ویشار، شهرداری سرخ رود و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران، فراخوان اولین جشنواره مجازی استندآپ کمدی شمال کشور (مازندران _گیلان _ گلستان ) به مناسبت دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی و با محوریت حفاظت از محیط زیست و پرندگان مهاجر، برگزار می شود.
مصفا افزود: ایجاد نشاط و تزریق امید به جامعه در شرایط حساس بحران کرونا، شناخت و پرورش استعدادهای جوان، ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست بویژه تالاب سرخ رود و رودخانه ها و دریای خزر به عنوان زیستگاه پرندگان مهاجر با زبان طنز و ترویج فرهنگ غنی شمال کشور و سبک زندگی ایرانی اسلامی با نگاه به زندگی بومی محلی اقوام شمالی ایران و پاسداشت زبان و گویش تبری و گیلکی از اهداف جشنواره یاد شده است.

با آغاز فصل پائیز و موسم کوچ مرغان مهاجر، گیلانیان در آسمان این خطه شاهد شکوه پرواز بیش از ۲۰۰ هزار پرنده مهاجر هستند.
مهاجرت پرندگان از عرض های شمالی کره زمین شامل مناطق سردسیر سیبری و اروپای شرقی و غربی، همزمان با سرد شدن هوا و محدودیت منابع غذایی در این مناطق به تالاب های گیلان از اواخر شهریورماه آغاز می شود و این پرندگان تا نیمه یا اواخر فروردین ماه متناسب با درجه دمای هوا در تالاب های استان می مانند و از منابع غذایی آن تغذیه می کنند.
شرایط مساعد آب و هوایی، فراوانی مواد غذایی مورد نیاز و امنیت از دلایل فرود هزاران پرنده مهاجر شامل انواع مرغابی سانان، قو، غاز، پرستوهای دریایی و چنگرها و سایر پرندگان از ۸۱ گونه مختلف به تالاب ها و آبگیرهای گیلان است.
پرندگان مهاجر آبزی و کنارآبزی در سطح حدود ۳۰ هزار هکتار از تالاب بین المللی انزلی، امیر کلایه لاهیجان، استیل آستارا، پارک ملی بوجاق کیاشهر و دیگر آبگیرهای گیلان زمستان گذرانی می کنند.
استان گیلان در اقلیم تقریبا خشک حوزه جغرافیایی این بخش از کره زمین، با برخورداری از بارش سالانه بیش از یک هزار و ۲۰۰ میلیمتر باران و فراوانی آب بندان های طبیعی و منابع غذایی، بخش مهمی از کریدورهای مهاجرت پرندگان را تشکیل می دهد.
تالاب های امیر کلایه، پارک ملی بوجاق و تالاب بین المللی انزلی بویژه پناهگاه حیات وحش سلکه، پناهگاه حیات وحش سرخانگل و منطقه حفاظت شده سیاه کشیم بیشترین میزان این مهاجرت را به خود اختصاص می دهند.

متقاضیان شرکت در جشنواره مجازی استندآپ کمدی «لبخند قو» می توانند با رعایت مفاد و مقررات جشنواره، آثار خود را به شماره دبیرخانه مجازی(واتس آپ) ۰۹۰۵۷۰۸۱۵۱۶ ارسال و با همین شماره کسب اطلاع کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار