هواشناس چابهاری جزو پژوهشگران برتر سازمان هواشناسی کشور شد

زاهدان (پانا) - محمد رضا سالاری فنودی رئیس اداره هواشناسی دریایی چابهار با چاپ شش مقاله در مجلات علمی و کنفرانس های داخلی و خارجی برای دومین سال متوالی به عنوان یکی از پژوهشگران برتر سازمان هواشناسی کشور انتخاب شد.

کد مطلب: ۱۱۵۶۵۷۸
لینک کوتاه کپی شد
هواشناس چابهاری جزو پژوهشگران برتر سازمان هواشناسی کشور شد

به گزارش روابط عمومی هواشناسی سیستان و بلوچستان، سازمان هواشناسی کشور همه ساله بر اساس شاخص های علمی و پژوهشی برترین های این حوزه را معرفی می کند که امسال نیز محمدرضا سالاری فنودی، رئیس اداره هواشناسی دریایی چابهار با کسب 26 امتیاز علمی جزو پژوهشگران برتر این سازمان انتخاب شد.

این پژوهشگر در یک سال اخیر حداقل شش مقاله علمی در حوزه هواشناسی و هواشناسی دریایی در نشریات معتبر داخلی و خارجی به چاپ رسانده است که پژوهش وی با عنوان بررسی تغییرات پارامترهای فیزیکی و شیمیایی شمال دریای عمان(دریابزرگ) در مجله بین المللی« Persian Gulf» به چاپ رسیده است.

«بررسی دقت داده های شبکه ای بارش تابستانه پایگاه CORDEX با داده های ایستگاهی در جنوب شرق» نیز پژوهش دیگری است که برگرفته از رساله دکترای سالاری فنودی بوده و در نشریه علمی-پژوهشی پژوهش های اقلیم شناسی پذیرفته شده است.

وی همچنین در مقاله مشترکی با اقلیم شناسان برجسته ایران پهنه بندی اقلیمی کشور را بازنگری کرده و پی برده که گستردگی تنوع اقلیمی ایران به حدی است که اقلیم کشور به 37 تیپ اقلیمی تقسیم می شود.

عناوین دیگری که این پژوهشگر در یک سال اخیر تولید کرده شامل «بویه های هواشناسی(راه اندازی، نگهداری و مشکلات)، مقایسه و ارزیابی دقت داده ها و مدل های CMIP5 با داده های مشاهداتی و NCEP (مورد کاوی: جنوب شرق ایران)، آینده نگری دمای شهر زاهدان با استفاده از داده های پایگاه CORDEX» است.

سالاری فنودی در حال حاضر دانشجوی سال آخر دکترای آب و هواشناسی گرایش مخاطرات آب و هوایی بوده و تا کنون 2 جلد کتاب، 3 مقاله ISI، 3 مقاله علمی پژوهشی و 28 مقاله علمی در کنفرانس ها و همایش های ملی و بین المللی به چاپ رسانده و دو مقاله پژوهشی دیگر در نشریات ISI تحت داوری دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار