توسعه رشته های فنی حرفه ای و کار و دانش در منطقه ۱۵، در دستور کار قرار گرفت

تهران (پانا)- مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۵ تهران در جلسه متوازن سازی رشته های فنی و حرفه ای و کار و دانش عنوان کرد توسعه رشته های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش نقش مهمی در افزایش اشتغال و توسعه کشور دارد.

کد مطلب: ۱۱۵۶۵۵۹
لینک کوتاه کپی شد
توسعه رشته های فنی حرفه ای و کار و دانش در منطقه ۱۵، در دستور کار قرار گرفت

به گزارش کارشناسی اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش وپرورش منطقه 15، جلسه متوازن سازی رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش با حضور سعید شهریاری مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۵، معاونین منطقه و مدیران هنرستان ها در سالن شورا برگزار شد.

شهریاری، با بیان اینکه ارتقای جایگاه رشته های فنی و حرفه‌ای درمان بسیاری از دردهای مردم است، گفت: توسعه رشته های فنی و حرفه‌ای و کاردانش نقش مهمی در افزایش اشتغال دارد.
وی با اشاره به تجربیات کشورهای موفق در زمینه آموزش‌های مهارتی، گفت: کشورهایی توانسته‌اند چرخه تولید و اشتغال را خوب جلو ببرند که سیستم فنی و حرفه‌ای خوبی دارند. باید در هدایت دانش آموزان برای انتخاب رشته تحصیلی متناسب با علاقه دانش آموز، استفاده از ظرفیت خیرین تلاش کرده و کارگاه هنرستان ها را تجهیز و مدارس غیردولتی را در تاسیس هنرستان تشویق کنیم.
در ادامه این جلسه لطفعلی پور معاون آموزش متوسطه ضمن ارائه گزارشی از هنرستان های منطقه، اظهار کرد: از کل دانش آموازن مشغول به تحصیل در منطقه 15، حدودا 24 درصد جذب هنرستان ها شده اند و باید این عدد به 30 درصد برسد و برای رسیدن به این هدف، راه هایی مثل تکمیل ظرفیت، برون سپاری، نوبت دوم، افزایش رشته ها و ایجاد مدرسه جدید را پیش رو داریم و باید با ساماندهی فضا و تجهیزات در اسرع وقت این مشکل را حل کرده و به 30 درصد برسیم.
وی افزود: برای حل مشکل می بایست اطلاع رسانی خوبی در مورد رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش به اولیا و دانش آموزان داشته باشیم و بحث مشاوره نیز می تواند در هدایت دانش آموزان به این سمت و سو مهم باشد.
در ادامه هاشمی، کارشناس مشاوره، تشکیل کمیته مشاغل در مدارس را پیشنهاد داد و گفت: بهتر است در مدارس هر هفته یک شغل به اولیا و دانش آموزان اطلاع رسانی شود.
شایان ذکر است در حاشیه این جلسه مدیران هنرستان ها با توجه به محدودیت فضا و تجهیزات پیشنهاداتی را ارائه کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار