تردد در گردنه حیران - آستارا با زنجیر چرخ ضروری است

رشت (پانا) - با توجه به بارش سنگین برف در گردنه حیران، شهرستان مرزی بندر آستارا، تردد در این محور ترانزیتی، فقط با زنجیر چرخ ممکن است.

کد مطلب: ۱۱۵۶۵۴۲
لینک کوتاه کپی شد
تردد در گردنه حیران - آستارا با زنجیر چرخ ضروری است

به گزارش ایسنا، عباس صابر، فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا بامداد امروز، با حضور در گردنه حیران و بازدید از نحوه خدمات رسانی نیروهای امدادی و راهداری، در پی بارش سنگین برف در این محور، اظهار کرد: پس از صدور اطلاعیه هشدار سازمان هواشناسی و اعلام بارش برف برای روزهای چهارشنبه و پنج شنبه، جلسه اضطراری مدیریت بحران در شهرستان تشکیل شد.

وی با اشاره به اینکه در این جلسه بر لغو مرخصی کلیه مسئولان و کارکنان ادارات خدمات رسان تأکید شد، ادامه داد: برف از ساعت ۱۶ روز گذشته شدت گرفته و پس از گذشت کمتر از ۷ ساعت حدود ۲۰ سانتی متر برف در حیران و ۲۵ سانتی متر برف در منطقه ونه بین، به زمین نشسته است.

وی با بیان اینکه بارش نخستین برف در سال ۱۳۹۹ مناطق جلگه ای در شهرستان به خصوص شهر مرزی و بندری آستارا را سفیدپوش کرده است، افزود: با توجه به پیش بینی توقف برف و احتمال یخبندان در پیش از ظهر پنج شنبه، تردد کنندگان با وسایل نقلیه، علاوه بر پر کردن باک خودروهای خود با سوخت کافی، زنجیر چرخ، لباس گرم و آذوقه به همراه داشته باشند و در محورهای کوهستانی شهرستان از زنجیر چرخ استفاده کنند.

صابر در بخش دیگر سخنان خود به اقدامات اکیپ راهداری حوزه شهرستان آستارا اشاره کرد و یادآور شد: این راهدارخانه با ۳۵ نیروی انسانی و ۲۶ دستگاه ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین اعم از لودر، گریدر، برف روب، کامیون و نمک پاش در حوزه استحفاظی شهرستان آستارا از بهارستان تا ورودی شهر تالش فعالیت می کنند.

وی اضافه کرد: هم اکنون تردد در کلیه محورهای شهرستان به خصوص جاده ترانزیتی آستارا در غرب استان گیلان به نمین در استان اردبیل در جریان است و اکیپ های هلال احمر نیز در کنار سایر نیروها برای ارائه خدمات به هموطنان گرفتار شده در برف در این محور حضور دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار