وزیر آموزش و پرورش:

دسترسی حداکثری به آموزش کیفی مهمترین اولویت مجموعه تعلیم و تربیت کشور است 

اهواز (پانا) - وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر دسترسی دانش‌آموزان به آموزش کیفی؛ بیان کرد آموزش و پرورش تحولی و پویا تنها با داشتن معلمانی توانمند؛ خلاق و برنامه محور محقق می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۵۶۵۲۸
لینک کوتاه کپی شد
دسترسی حداکثری به آموزش کیفی مهمترین اولویت مجموعه تعلیم و تربیت کشور است 

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش خوزستان، حسن حاجی میرزایی ساعتی پیش در جلسه ویدئو کنفرانس نشست صمیمانه با روسای مناطق و مدیران مدارس استان اظهار کرد: برنامه ریزی، تلاش و اقدام منسجم در راستای دسترسی حداکثری دانش آموزان به آموزش کیفی به عنوان یک اولویت ویژه عملکردی در دستور کار مجموعه تعلیم و تربیت کشور قرار دارد و در راستای تحقق این هدف مهم از همه ظرفیت های موجود استفاده خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به نحوه تحقق آموزش و پرورش تحولی در سطح کشور؛ خاطرنشان کرد: شرط تحقق مفاد سند تحول بنیادین داشتن معلم کیفی؛ توانمند؛ خلاق و با برنامه است. بر همین اساس وزارت آموزش و پرورش برنامه های گسترده ای در حوزه جذب‌، نگهداری، ارتقا، آموزش و ارزشیابی آنها دارد.

حاجی میرزایی با اظهار اینکه تحول در برنامه درسی نقطه اصلی تحقق برنامه های عملکردی مجموعه آموزش و پرورش کشور است؛ توضیح داد: سازمان پژوهش و برنامه ریزی برنامه جامعی در راستای ارائه الگوی بسته های تحولی در ۱۱حوزه یادگیری در دستور کار خود قرار داده است که در بهمن ماه جهت اجرا ابلاغ خواهد شد. البته آموزش و پرورش علاوه بر این اقدام؛ طرح های دیگری نیز برای تحقق این اهداف در دست اقدام دارد تا در نهایت زمینه کیفیت بخشی به روند آموزش در سطح کشور ممکن شود.

وی در ادامه با اشاره به روند اجرای موفق طرح کوچ در سطح مدارس کشور؛ تصریح کرد: با مداخله هوشمندانه در حوزه تربیت جسمی از طریق اجرای طرح کوچ؛ تحقق یکی از مفاد سند تحول بنیادین پیگیری می شود. اجرای این طرح می تواند به عنوان یک الگوی خوب عملکردی برای مداخله در سایر حوزه ها از جمله تربیت اجتماعی؛ تربیت عملی و تربیت اعتقادی قلمداد شود.

وزیر آموزش و پرورش همچنین با تاکید بر ضرورت انعطاف پذیری حوزه تعلیم و تربیت در برابر تغییرات، توضیح داد: در دوران کرونا تنها مجموعه هایی پایا و توانمند خواهند بود که درک صحیحی از تغییرات داشته باشند و بتوانند با روش های علمی خود را با تغییرات سازگار و هماهنگ کنند. بر همین اساس چالش اصلی آموزش و پرورش در دوران کنونی مدیریت وضعیت و روند ارائه آموزش کیفی به دانش آموزان است.

حاجی میرزایی در پایان یادآور شد: یکی از مهمترین مصادیق تحقق برنامه‌های تحولی در آموزش و پرورش توجه به اجرای کامل ارزشیابی پیشرفت تحصیلی و همچنین ارزیابی کلی از روند موفقیت نظام تعلیم و تربیت در کشور است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار