بررسی عملکرد و مشکلات حوزه معاونت خدمات شهری مناطق

تبریز(پانا) - رییس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری با بیان اینکه عملکرد و مشکلات حوزه معاونت خدمات شهری مناطق موضوع مورد بحث امروزجلسه کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری است گفت یکی از این معضلات ساخت و ساز غیر مجاز است و متاسفانه در شهر تبریز ساخت وسازهای غیر مجاز بیداد میکند و در چندین طبقه در هر ساختمان را در برخی مناطق شاهد هستیم.

کد مطلب: ۱۱۵۶۴۶۷
لینک کوتاه کپی شد
بررسی عملکرد و مشکلات حوزه معاونت خدمات شهری مناطق

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تبریز، عبداله تقی پور افزود: مبادی ورودی مصالح ساختمانی برای ساخت عموماً مشخص است و می توان از این طریق مانع ورود مصالح شد و تدابیری در این زمینه اندیشید.
وی تصریح کرد: موضوع اساسی امروز شدت ساخت و ساز در طبقات فوقانی و اول و دوم نیست، امروز عدم استحکام بنا بدون در نظر گرفتن ایمنی سازه دغدغه اصلی ماست.
رییس کمیسیون محیط زیست و‌خدمات شهری اضافه کرد: موضوع سد معبر توسط سازندگان ساختمان نیز از موضوعاتی است که باید به آن توجه شود و در خصوص پروانه های ساختمانی نیز باید با جدیت برخورد کنیم.
وی اظهار داشت: مقرر بود نمک ریزی و بازگشایی معابر به روش سنتی عملیاتی نشود که متاسفانه برخی مناطق همچنان از نمک استفاده می کردند.
عبداله تقی پور همچنین در ادامه افزود: بحث ایمنی کارگران خدمات شهری موضوعی حیاتی است که کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری و شورا راسا وارد این موضوع شده است.
رییس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری اضافه کرد: با وجود قولهایی که داده شد ما همچنان شاهد حضور کارگران در شریانهای اصلی شهر هستیم.
وی افزود: ما در گذشته امکانات میخواستیم و امروز با وجود ارایه امکانات هیچکس اما درخواستی ندارد و به روزمرگی عادت کردیم.
تقی پور با بیان اینکه ارتباط میان کمیسیون و حوزه خدمات شهری بسیار کم است گفت: این حوزه یک حوزه عملیاتی است که پرسنل آن در گیر اتفاقات پیش بینی نشده هستند و این افراد نمیتوانند هم برنامه ریزی کنند هم درگیر کارهای عملیاتی شوند.
وی اضافه کرد: این امر باید توسط ستاد حوزه خدمات شهری انجام شود و باید مشکلات شناسایی شده و قطعا حل شود.
تقی پور گفت: خواهش میکنیم که خدمات شهری درخواستهای خود را مطرح کنند و بدون چالش مشکلات را شناسایی کنیم و با بهبود روشها اقدامات اساسی صورت بگیرد.
وی گفت: تبریز به عنوان تمییزترین شهر معرفی شد اما این تمییزی بهای سنگینی پرداخت می شود.

سعید نیکوخصلت در ادامه سخنان دیگر اعضا شورا ضمن قدردانی از اقدامات کارکنان حوزه معاونت خدمات شهری گفت: معاونت خدمات شهری شهرداری تبریز به تعبیری خط مقدم جبهه بوده و تمامی توجه ها متوجه این حوزه است.
وی تاکید کرد: خدمات شهری حوزه بین بخشی است و تمام موارد میتواند بر آن موثر باشد.
نیکوخصلت تصریح کرد: با توجه به وضعیت سخت اقتصادی امروز تلاشهای مضاعفی در حوزه خدمات شهری صورت گرفته است.
عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: این وضعیت اقتصادی باعث بیکاری شده و در نتیجه شاهد خلافهایی، از جمله ساخت و ساز غیر مجاز در سطح شهر هستیم.
نیکوخصلت ادامه داد: از طرفی سختگیری بیش از حد موجب میشود تا پاسخ معکوسی به سختگیری ها داده شده و نتیجه ای حاصل نشود.
وی با بیان اینکه بررسی مشکلات راهکار مناسبی است گفت: این جلسات حرکات رو به جلو است.
سعید نیکوخصلت ضمن قدردانی از فعالیت پرسنل حوزه خدمات شهری افزود: خدمات شهری در دسترس ترین افراد را داردو درخواستها بلافاصله اجرا میشود.

محرم محمدزاده نیز در ادامه ضمن قدردانی از زحمات کارکنان حوزه خدمات شهری گفت: امور اجرایی به خوبی اجرا میشود اما مشکل اصلی این است که راهکاری برای رفع مشکلات در این سیستم وجود ندارد.
عضو شورای اسلامی شهر تبریز اضافه کرد: برای مثال موضوع ساخت و ساز غیر مجاز ، گلایه از این مشکل وجود دارد اما برای رفع این معضل هیچ راهکاری نیست.
وی تصریح کرد: در کشورهای توسعه یافته حتی یک آجر نیز از ابتدا تا انتها مشخص است که در کجا مورد استفاده قرار میگیرد و در نتیجه ساخت و ساز غیر مجاز وجود ندارد.
محمدزاده گفت: امیدوارم افکار جدید و راهکارهای اساسی توسط مسیولان در سیستم اجرایی شود‌و شاهد حذف اقدامات اضافی در تمامی حوزه ها باشیم.

همچنین کریم صادقزاده ضمن قدردانی از خدمات کارکنان حوزه خدمات شهری در ادامه گفت: در این تورم و گرانی شاهد برخی اتفاقات هستیم که شهروندان بخاطر وضعیت بد معیشت دچار آن شده اند.
وی اضافه کرد: پرداخت به موضع حقوق کارکنان نیز از موضوعاتی است که باید مورد توجه مسیولان قرار گیرد.
صادقزاده اظهارداشت: در قانون کار صراحتا اظهار شده که حقوق پیش از هر چیز باید پرداخت شود.
عضو شورای اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه یکی از خاطرات خوش کارکنان در این شرایط دریافت به موقع حقوق است، تاکید کرد: امروز شهردار منطقه سه حقوق کارکنان خود را پرداخت کرده که امیدوارم الگویی برای دیگر مناطق باشد.
وی ادامه داد: مدیران شهرداری برای بررسی تعرفه عوارض محلی بسیج میشوند اما برای پرداخت به موقع حقوق کارکنان هیچ فکری نمیکنند.
صادقزاده اضافه کرد: ساماندهی وضعیت ایمنی کارگران نیز از موضوعاتی است باید در راس امور کارگری قرار گیرد.
سخنگوی شورای اسلامی شهر تبریز تصریح‌کرد: امیدوارم عدالت شغلی را در شهرداری شاهد باشیم چرا که تمامی کارکنان در شغل خود تمام‌توان خود را بکار میگیرند و امیدوارم موضوع تبدیل وضعیت نیز در راس امور باشد.
سخنگوی شورای اسلامی شهر تبریز گفت: موضوع تبدیل وضعیت کارکنان نباید فراموش شود و نباید در این زمینه سکوت کنیم چرا که حذف شرکتهای پیمانکاری و قرارداد مستقیم حق تمام کارکنان است.
صادقزاده اظهار داشت: باید نشان بدهیم که میتوانیم در جهت تثبیت امنیت شغلی کارکنان اقدامات خوبی انجام دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار