ایران گنجاندن نام انصارالله در فهرست گروه‌های تروریستی را محکوم کرد

تهران (پانا) - سخنگوی وزارت امور خارجه با محکومیت شدید گنجاندن نام انصارالله در آنچه به عنوان‌ فهرست گروه‌های تروریستی توسط دولت آمریکا خوانده شده است، گفت این اقدام باعث تشدید فجیع‌ترین بحران انسانی قرن حاضر شده و مسیر تلاش‌های جاری در جهت حل و فصل سیاسی بحران یمن را دچار اختلال می‌کند.

کد مطلب: ۱۱۵۶۴۴۳
لینک کوتاه کپی شد
ایران گنجاندن نام انصارالله در فهرست گروه‌های تروریستی را محکوم کرد

به گزارش اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، سعید خطیب زاده با محکومیت شدید گنجاندن نام انصارالله در آنچه به عنوان‌ فهرست گروه‌های تروریستی توسط دولت آمریکا خوانده شده است، تصریح کرد: این اقدام باعث تشدید فجیع ترین بحران انسانی قرن حاضر شده و مسیر تلاش‌های جاری در جهت حل و فصل سیاسی بحران یمن را دچار اختلال می کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار داشت: اقدام وزارت‌ امور خارجه ترامپ در واپسین روزهای تنش آفرین بین المللی و منطقه‌ای این دولت از سوی جامعه جهانی و محافل بین المللی مردود اعلام شده و تنها از سوی معدودی از جنگ افروزان مورد استقبال قرار گرفت.

خطیب زاده در ادامه افزود: چنانچه دولت جدید آمریکا به دنبال تجدیدنظر در سیاست شکست خورده در بحران یمن باشد، این امر مستلزم بلا اثر کردن اقدام مذکور و نگاه واقع بینانه به حقایق موجود در یمن است.

سخنگوی دستگاه سیاست خارجی در خاتمه خواستار قطع حمایت‌های سیاسی و نظامی از جمله ممنوعیت فروش سلاح از سوی برخی کشورها از جمله ایالات متحده به عربستان و ائتلاف خودخوانده شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار