استاندار زنجان:

چرخه تولید برخی از کالاهای راهبردی در زنجان کامل می شود

زنجان (پانا) - استاندار زنجان گفت چرخه تولید برخی از کالاها و فرآورده های راهبردی و پروسه های آن‌ها در این استان کامل می شود.

کد مطلب: ۱۱۵۶۴۲۹
لینک کوتاه کپی شد
چرخه تولید برخی از کالاهای راهبردی در زنجان کامل می شود

به گزارش روابط عمومی استانداری زنجان فتح الله حقیقی در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان با بیان اینکه نقشه راه تجارت خارجی استان که توسط اتاق بازرگانی زنجان تدوین و تهیه شده است، رویکرد عملیاتی دارد، افزود: جلسه های شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان نیز بر محور همین نقشه راه انجام می شود.

وی به کامل بودن چرخه تولید برخی کالاهای راهبردی در استان اشاره کرد و اظهار داشت: این به این معنی است که در استان خام فروشی به آن صورت انجام نمی شود به عنوان مثال در حوزه معدن که ۷۵ درصد صادرات استان را در برمی گیرد، ارزش یک تن فرآورده های معدنی زنجان، ۶ برابر ارزش یک تن مواد این بخش در کشور است.

استاندار زنجان از افتتاح چند واحد تولیدی و صنعتی بزرگ طی دهه فجر امسال در استان خبر داد و گفت: یکی از این واحدها، بزرگترین واحد ذوب فلزات بخش خصوصی در شمال غرب کشور است.

وی ادامه داد: واحد دیگر یک مجموعه تولید پوشاک است که همه مراحل نخ ریسی، تولید پارچه و لباس در آن انجام می شود.

حقیقی با بیان اینکه ۷۵ درصد تجهیزات برق فشار قوی کشور در زنجان در شرکت ایران ترانسفو تولید و عرضه می شود، اظهار داشت: دهه فجر امسال جشن شروع به کار ۴۲۰ نیروی کار جدید این کارخانه برگزار می شود و این نشان می دهد که تحریم آمریکا تاثیری در فعالیت این شرکت ندارد و فرزندان ایران با اقدامات خود کاری کرده اند که هیچ نیازی در تولید تجهیزات به خارج وجود ندارد و از طرفی میزان صادرات کارخانه نیز نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است.

استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود به رشد ۱۰ درصدی صادرات از گمرک زنجان نسبت به ابتدای سال اشاره کرد و افزود: بخشی از مشکلات این بخش با رفع موانع ورود موقت حل شد.

وی همچنین با بیان اینکه سال آینده بستر تبدیل زنجان به مرکز لجستیک شمال غرب کشور فراهم می شود، گفت: تحقق این موضوع، حرکت های جدی در استان ایجاد خواهد کرد.

حقیقی در بخش دیگری از سخنان خود به ظرفیت ها و قابلیت موجود در استان های کربلا و بابل کشور عراق و استان زنجان برای همکاری های اقتصادی و تجاری اشاره کرد و گفت: لازم است فهرست برنامه های منجر به عملیات در حوزه های مختلف از سوی ۲ طرف تبین و تشریح تا زمینه همکاری های عملی را ایجاد شود.

گفتنی است، در این جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان زنجان که با حضور ویدئو کنفرانسی معاون سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در استان کربلا برگزار شد، فرصت ها و ظرفیت های همکاری های اقتصادی تجاری ۲ طرف مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار